Gå til innhold

høyde justerbartsenkesett

Ranger emnet


PoloGlenn

Anbefalte innlegg

Jeg har H&R justerbart på den ene Golf'en min (2'er Golf) og dette kan ihvertfall anbefales på det varmeste. Jeg personlig har ikke kjørt med et bedre understell før. Stivt og henger på bra samtidig som du har igjen mye kjørekomfort. Men dette er ikke det det billigste på markedet heller.

 

Supersport er vel det du burde styre unna visstnok, da dette er i dårlig kvalitet og i stiveste laget (Les: Ubehagelig stivt).

 

Vmaxx skal visst være av både bedre kvalitet og bedre kjøreegenskaper enn Supersport.

Coilover1.jpg

 

Eyecandyracing fører forøvrig Vmaxx til den nette sum av 4997.50kr.

 

Ellers så finnes det jo en drøss av andre gewinder som folk knapt har hørt om, og de fleste av de er det bare å styre unna, vil jeg tro. Legg heller litt mer penger i det første gangen, så slipper du å måtte kjøpe nytt etter en liten stund. Med andre ord; kjøp et med bedre kvalitet enn gjennomsnittet av billig-gewinder. De ektra kronene du betaler er garantert verdt det i lengden.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helt klart slutte meg til mannen før meg å anbefale å spare litt lenger før man kjøper seg gewinde. Neste sommer har H&R gewinden min 10 års-jubileum, og den er fremdeles god å kjøre med.

 

Et generelt problem med de billige gewindene er kombinasjonen av relativt bløte dempere og lite restfjæringsvei. Ettersom de fleste av oss vil senke nedenfor det TÜV-godkjente området ender det med at du så godt som konstant kjører på fjærveisbegrenserne. Det er derfor Supersport føles så stivt. Om du skrur det opp så du har 60mm senking så vil du nesten kunne kalle det komfort:). H&R og KW funker betydelig bedre når du skal ned mot 80mm og lavere. H&R tilbyr også dempere med 30 og 50mm kortede stempelstenger. Har selv enda en H&R-gewinde med 30mm rebound liggende til prosjektet mitt. Der mangla jeg 2 cm på ønsket senking foran da jeg prøvemonterte det på det helt tomme karosseriet. Det blir null problem å få det lavt nok, med andre ord. I tillegg har jeg fjæringsvei!

 

En annen ting er rust på fjærbeinshylsa. Der er det hittil bare KW som har kommet med en god løsning: Rustfrie fjærbeinshylser og justeringsmuttere av komposittmateriale. Alle andre (H&R inkludert) vil ruste når du bruker dem om vinteren. VMaxx er ikke noe bedre i så måte, ettersom de har stålfjærbein (riktignok galvaniserte) og aluminiumsjusteringsmuttere. De av oss som fulgte med i kjemitimen og husker spenningsrekka vet hva som skjer når man får vann/salt på dette.....

Den eneste løsninga på dette problemet er å gjøre som jeg har gjort hittil: Bytte til vinterunderstell (vanlige fjærbein) når man bytter til vinterhjul.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår