eirikoo Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 hvis man låser diffen bak har man da fortsatt lik trekk fram og bak? Ja. Akslene får 50/50 ut fra midtdiffen likevel de. Men mellom bakhjulene blir det da en fast kobling. Torsen på Audi kan vel justere 25% i den ene eller andre retningen avhengig av grep, men i utgangspunktet 50/50. Samme om diffen bak er åpen eller låst, det er ikke relevant. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 ja er det jeg mener at jeg har hørt sjø...at den justerer seg litt avhengig av grepet.... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ja.Akslene får 50/50 ut fra midtdiffen likevel de. Men mellom bakhjulene blir det da en fast kobling. Torsen på Audi kan vel justere 25% i den ene eller andre retningen avhengig av grep, men i utgangspunktet 50/50. Samme om diffen bak er åpen eller låst, det er ikke relevant. Som du sier stemmer dette, du kan få opptil 75%/25% for/bak eller 25%/75% for/bak etter hvor mye det spinner foran\bak. Ellers har du 50\50. Dette gjelder ALLE biler med torsen (80, 90, 100, 200, A4, A6, A8, S2, S4, RS4, S6, RS6, S8, etc) , også de nyeste bortsett fra nyeste RS4, S6 & S8, disse har 60/40. Hvis dere ikke tror meg kan dere lese i hvilken som helst instruksbok i biler med quattro. :) S3 & TT har hadlex, og har i utgangspunktet 90/10% foran/bak, men krefter kan, teoretisk sett, sendes 100% i begge retninger i ekstreme tilfeller. :) Spinner det mye bak blir det sendt mer krefter foran, og vice versa. Det er dette som er hele prinsippet med torsendiffen. Dette skjer 100% mekanisk og har derfor ingen forsinkelse. Dette har bare en bakdel; Ligger ett hjul i lufta og spinner, blir alle kreftene sendt dit. :) Men det er jo ikke verre enn å sette en fot forsiktig på bremsen, da vil hjulet bremse såpass at de andre hjulene vil få grep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Ja i dag fikk jeg girkassa, bakdiff, sti gir overføringer og clutch. Får hjelp av bror min til å skifte kassa i morra, men dro opp i verkstedet å løfta den på bukken og begynnte sånn smått med det samme jeg var oppi dær med delene. Tok av cooleren (som var forbausende vanskelig) platen under downpipen og alle ledninger. Noen bilder: Bilen: Denne holder meg varm: Posere litt som "mekanikker": Downpipe av: Liten å søt eksosvifte: Intercooler, eksos sjold, braketter og litt av dpn: Clutchen: Kjøpte dette bordet fra biltema for å ha litt oversikkt på verktøyet da skapet er ROTETE!: Ref. rotete skap: Strømmen ga seg så måtte komme elektrikker :) Girkassa og bakdiffen: Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Detta blir morro! :D Fikk du den julebrusen på kjøpet også eller? :P Har du noen planer for svinghjulet mens du er igang? Greit å lette det, det orginale er blytungt! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Detta blir morro! :DFikk du den julebrusen på kjøpet også eller? :P Har du noen planer for svinghjulet mens du er igang? Greit å lette det, det orginale er blytungt! Tror ikke jeg skal våge meg ut på å lette noe nevneverdig..... mister jo dreimoment å effekt er det jo heller ikke stort av så :) hehe motoren reagerer jo kjapt så lenge den får trykk :) Julebrusen blei kjøpt på vei til verkstedet på ei ny avsidesliggende sjappe som har valgt å kalle seg vassfjeldbua! wft? annyways! tenkte å kjøpe opp lagret dems med julebrus, er fint å ha i verkstedet.... blir så utroli kald i glassflasker når de står i et verksted som er kaldt når ingen er der. Grunnen til å dreie svinghjulet er bare pga idioti av den som laget clutchen! er noen naggler som stikker lenger ut en anleggsflata gjør så må dreie av litt innerst.... Fres..... lyst til å pme meg hva du måtte ut med for å få inn smidde stempler og råder or arb? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 ja da er bildene klar. de er dårlige pga mobil bilder, men men. ingen tråd er verd noe uten bidler :) Snakka også med Tony i sta, å må dele kasssa for å få ut akslingene! Men slipper å dele ny kassa da akslingene bare skal inn løst i nykassa da de ikke kan låses pga sti diffen som er litt anderledes. Mellomaksel ned: Mekanikkeren: Fikk av akslingene tilslutt: Måtte ta av hær for å få d til: Underholdninga fra 80 tallet: Offtopick skvettlapp montering: Skifta varmeren til en lik som kom rett fra service, mye varmere: Forsjellen på gt og sti overføring, sti nederst: Forsjell på ny og gammel clutch (5 og 6 armer): Gammel kassa ut: Nye bakdiffen: Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 ja da hadde vi ei skru økt i går å bli ferdig med bilen! MEN da vi skulle sette inn diffen (IGJEN) fant vi ut at jeg må ha anderledes drivledd på førersiden bak nå! så da må jeg vente enda lengre! MEN fordelen med dette er at grunnen til at jeg trenger anderledes drivledd er at det er DIFFSPERRE også bak! nå har jeg altså 05 sti fram lsd diff og gt sti sld diff bak :D prøv å heng på den du! kassa ned igjen Clutchen bakdiffen ned igjen å et korslig bilde Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Woii! sperre :D Kjipt å ta ut og inn kassa så mange ganger, men da veit du hvertfall åssen du gjør det hehe.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 jaja endte opp med å ta ut ny kassa 4 ganger :) MEN nå er den i full fart igjen. Alle med impreza bør koste på seg diffbramser! sykt morro! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 jeg kan gjerne gå god for vesentlig mye bedre kjøre egenskaper nå i forhold til før..... den er glimrende rett og slett.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 On the road again: Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Das is gut! Pen bil du har :D Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 skjer a...??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Solgt Ny racer bil søkes Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg