soundlord Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Har nettopp skaffet med en 85 mod sierra.Den har nå deffekt motor.har en doch motor,som jeg vurderer å kjøpe.Hva må jeg gjøre om/skifte ,for at jeg skulle kunne bruke den? Er temmelig fersk når det gjelder sierra,har hatt den kun noen dager:) så her trenger jeg litt hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 er vell 2 liter gasser i din bil, og da må du bytte tanken, bensinpumpa, ledningsnettet, girkasse, clutch og svinghjul. er litt arbeid, så beste er og få i en likedan motor, da dohc motoren er rask ! Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Skjønner at du ikke har så god peiling på sierra ja... 85 modell kom ikke som sedan, så enten har du ikke sedan, eller bilen er en 87 modell eller nyere... 2,0 i (ohc) motor er det beste valget ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Skjønner at du ikke har så god peiling på sierra ja... 85 modell kom ikke som sedan, så enten har du ikke sedan, eller bilen er en 87 modell eller nyere... 2,0 i (ohc) motor er det beste valget ;) jepp.det var nok en combi jeg hadde:P har delebil med 2,0 i.Har komplett motor med 5 trinns girkasse.så bli nok denne som blir valget.Har vel så å si null peiling på sierra,men man lærer da så lenge man lever:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Bare husk å napp ut ledningsnett og bensintank + pumpe før du evt. skroter delebilen. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Bare husk å napp ut ledningsnett og bensintank + pumpe før du evt. skroter delebilen. jepp.skal nok det.vil tro det lønner seg å montere ledningsnett før man setter på plass motoren.litt bedre plass da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 da har jeg fått byttet motor.Bygde om is motoren til forgasser.ble lettere det.slapp unna mye arbeid.har fått montert alt slik det skal være ( tror jeg),men motoren starter ikke.den får ikke bensin.Hva kan dette skyldes? hva er det jeg kan ha oversett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hehe, is motoren har ikke makanisk bensin pumpe (ved fordeleren), så det er nok grunnen til at den ikke får bensin, ingen pumpe, ingen bensin ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Hehe, is motoren har ikke makanisk bensin pumpe (ved fordeleren), så det er nok grunnen til at den ikke får bensin, ingen pumpe, ingen bensin ;) Den flyttet jeg over.så den er tilkoblet,men kommer likevel ikke bensin.har satt den rett vei også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 skru av pumpa og sjekk om du har satt på riktig pakning mellom pumpe og blokk.. er den for tykk så vil ikke pumpa virke... det er en liten kamaksel der inne som klemmer på pumpa... sjekk om dette funker.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 skru av pumpa og sjekk om du har satt på riktig pakning mellom pumpe og blokk.. er den for tykk så vil ikke pumpa virke... det er en liten kamaksel der inne som klemmer på pumpa... sjekk om dette funker.... Takker! feilen var at jeg hadd oversett den lille akslingen.så nå starter den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 hehe, vanlig feil å gjøre det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 var ute å prøvde bilen igår.den går helt elendig. Er det virkelig så stor forskjell fra is til forgasser? kan det være utvekslingen i bakakslingen,som bli feil i forhold til girkasse? Her er oppsettet: kjører is motor,bygd om til forgasser.Bruker nå 5 trinns kasse,istedet for orginal 4 trinns.har ikke byttet over diffen. viften har hengt seg opp,så den går hele tiden.har vel litt tap der.men den burde gå bedre fordi.har vært slik så lenge jeg har hatt motoren. Problemet at den er skikkelig lat,tar lang tid før den kommer opp i fart.må virkelig kjøre ut girene.har problemer med å få 100 på den.Noen som vet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 riktig tenning??? justert forgasser??? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 riktig tenning??? justert forgasser??? Takker:p Det er nok tenningen som må justeres. Mye prakk med å få justert den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg