Gå til innhold

Startvansker 230E '85


frangran

Anbefalte innlegg

Har en 230E fra 1985 med K-jetronic innsprøytning.

Den ble plutselig tungstartet på morgenen for noen dager siden.

Den tente med en gang, men stoppet umiddelbart igjen.

Det er akkurat som om det ligger litt bensin helt framme i dysene, men at det bare er luft et langt stykke.

Synes dette er rart siden jeg hører pumpa går når jeg skrur på tenninga, dessuten er pumpa bare et halvt år gammel. Bilen starter også greit utover dagen(bruker den jevnlig utover dagen). Det er altså bare på morgenen jeg har problemer.

Bilen starter etterhvert og går ujevnt til den får opp temperaturen, men når den blir varm går den som den skal, altså som en drøm...

Tenkte det kunne være tennkabler, fordelerlokk og rotor som var dårlig, og byttet disse delene.

Tennkablene var bare skrot og gikk helt i oppløsning når jeg demonterte de.

Fordelerlokk og rotor var ikke så ille, men jeg byttet dem likevel.

Etter dette har jeg blitt kvitt mitt gamle problem med at bilen har "lugget" når jeg har bremset på giret i lange nedoverbakker.

Men bilen er fortsatt lei å starte når den er kald.

Har noen vært borti dette?

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sjekke vakumslanger og kaldstartventil.

 

Kaldstartventilen kan man skru ut, sikte den ned i en flaske og skru på tenning/prøve å starte når bil er kald, da skal det sprute bensin av den.

 

En god ide er å få hjelp til akkurat det der. ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår