injection Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hei..:happyhappy: Jeg har en 740 tic,men gåen turbo..Har fått tak i 850 turbo med 940 grenrør slik at d passer..Men hva gjør jeg med wastegate,olje og vann? (inn og ut) rør å slik..Hva kan man bruke får å få dette til? Noen som har prøvd eller har et forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Du må ha olje /vann rørene fra 940 oxo. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
injection Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 fra 940? passa d på 850 turbo altso? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 hva heter den turboen fra 850? er ikke det mitsu tubo ? som sitter og på 940og. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
injection Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 jo d stemmer..dn heter 15 g Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
injection Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 men sitter 15g på 850 FT motor? altso samme som 940? så da passer altså 940 røra rett på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 men sitter 15g på 850 FT motor? altso samme som 940? så da passer altså 940 røra rett på? Nope der står det 13c På min motor er det 15g turbo... min akturmulatoren byttet til en litt mer robust en. Denne er festet med en brakkert som går fra kompressor huset og ned til motor festet. det er båret et hul slik at trekk stangen fra akturmulatoren og inn til wasegaten. Kompressor huset må vries litt på. Så må olje rør bygges litt om.. Der må du nok enten få bygget noen nye med flenser eller bygge on de rørene du har og sveise på litt ekstra lengder på. Mine vann rør rakk helt fint bort.. Jag har turboen montert på 940 grenrør. men det er ikke eg som har vridd kompressor huset på den turboen... så det er eg deserre ikke sikker på hvordan man gjør. Men du vil nok merke forskjell min venn... Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
injection Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 okay..ja huset er vridd,tengtre å høre på volvo høggern imorga om de hadde desse røra,eller bare bestille på volvo til denne typen..alt annet ser ut til å klaffe..fikk vite åssen en fixa wastegatn me..d var greit :) takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 her er min 850 T5R (dette er en 16t, men er ca lik 15g), som jeg monterte på min FT-motor med 940-grenrør. Modda den selv. Må vri kompressorhuset, lage wg-brakett og justere litt på lager-delen med V-bånd klemma så oljereturen og trykket kommer "rett" på. Ferdig i bilen. Ingen "veldig" vanskelig oppgave, men du MÅ fjerne styrepinnen på kompressorhuset, ellers får du aldri vridd det... og for å gjøre det, MÅ du få av den SYKE,SYKE KRAFTIGE segeringen... så ha egna verktøy og vær minst 2 stk. Oljerøra MÅ KOMME FRA EN MITSUBISHI-turbo, ellers kan du bare glemme det... Garrett passer ikke i flensene :) Mitsibishi har mm og Garrett har tommer trur jeg, pluss at flensene er forskjellige. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
injection Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 takk for det..ja huset vridd, så d er på plass..tingen er wastegate å rør..men har bestilt 940 rør til mitcu turbo no, så satser på at det passer.. Tusen hjertlig :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg