Gå til innhold

Speedometer viser helt feil etter inst. av skiver

Ranger emnet


VentoCL

Anbefalte innlegg

hei, klistret noen skiver på mitt speedometeret. for å gjøre dette måtte jeg ta av nålene... og her starter problemet trur jeg.. og da jeg skulle sette på plass de, bare puttet jeg dem på, og "svingte-dem-på-plass" til 0 merket på turteller og km/h viseren.

 

da begynte den vise CA 20 km/t for mye... trur det er nålene mine som sitter "feil" selv om de er stilt på 0, skjønner ikke dette. kan dette her rettes ? eller skal jeg ta en tur til huggeren?

 

bilenmin er vento 1.8 1994 modell.... samme speed. som golf III

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis speedometeret viser 20 km/t for mye kan du ta av nålen og sette den på igjen slik at den viser 20 km/t mindre. Hvis du holder speedometeret vannrett og lar nålen stå fritt (i nullposisjon, ikke hindret av 0 km/t sperren) så kan du merke deg hvor mye "tilbake" du må montere nålen for at speedometeret skal vise rett.

 

Noen speedometere har en liten hvit prikk et sted under minimumsfarten, dvs før 0 km/t sperrepinnen, og det er som regel der nålen skal peke når du monterer den for at speedometeret skal vise riktig. Lykke til! :thumb

 

Edit: Et annet alternativ er å lage skiver som har 40 km/t merket der du egentlig har 60 km/t, 80 km/t der du egentlig har 100 km/t osv...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har et kontrollmerke mellom rett ned og nålstopperen..

 

 

ta av nåla, og sett den nedpå det merke der.. er litt knot og få det HELT rett der

 

dvs, at nåla i fullstendig hvileposisjon mellom rett ned og stopppinnen skal peke direkte på dette merket

 

du kan da klemme fast nåla fullstendig, og vippe den over på stopppinnen!

 

 

da skal alt være i orden igjen

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår