banybakke Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Varsellampa for airbag lyser på bilen min. Noen som har no tips om hvor feilken kan være ? Jeg skal på EU kontroll nå og hvis lampa lyser så får jeg 2er på det men om lampa er defekt så får jeg bare 1er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 hvilken bil kjører du da? om det er audi/vw kan det nok være sleperingen. ta ut feilkoder på bilen om ikke annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skims Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 er ikke feil på eu-kontroll det der. kan hende at du får en tilleggs linje under på eu lappen. (er bare en info om lampa di.) Siter jag gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg kjører en 94 Audi 80 2,6 avant. Spurte på Mekonomen på Gjøvik, de sa at jeg får 2er hvis lampa lyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Fant en kvittering fra Møller på Skøyen etter at jeg hadde kjøpt bilen der det står at det er kjørt en egendiagnose på bilen og at de fikk opp feil på airbagstyreenhet, kostnad ca 10 000 kr. Snakka med et verksted om feilen. De ba meg sjekke kontaktene under setene foran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 er det sideairbag i disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Neijeg tror det kun er i rattet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 nettopp, da ligger det ikke noe kontakt under setet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Airbagstyreenheten får jeg på høggern for 1000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 ja, greit nok. men ta helle ut feilkoder, sjelden styreenheten er defekt på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
objerkis Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Har samme problemet på min, og der er det spolen som sitter i rattet som er gåen. godt mulig det er samme greia. Siter Competition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugghette Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Er som regel sleperingen i rattet som ryker på disse. Den koster ca 13-1500 på Møller/Audi avhengig av rabatt. Denne skifter du selv på 10 min med litt forsiktighet. Husk og ALLTID koble av batteriet når du driver med airbag systemet. Dette er så nærme plug and play du kommer på disse bilene:) Etter du har montert den må du resette feilkoden med vag-com eller med annet reset verktøy. Og om du har dårlig batteri(tungt og starte) kan også dette være grunnen til at lyset ditt tenner og ikke slukker før du har nullstilt. Sjekk dette først. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Skru ut speedometeret, napp ut varsellampa for airbag. 10.000 spart. :) Airbagen bør kobles ut etter 10 år eller byttes ut, da den ikke lenger er garantert at den vil fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg