Gå til innhold

Tilpasse sprøyte bilde etter gjenstanden som blir lakkert ???

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Driver i skrivende stund på opplakkering av scootern min, forøvrig en 1999 Yamaha SRX 700 m/ 345/51mm belte.

Gikk bokstavelig talt på en smell (masse renninger) da jeg skulle legge første strøk med baselakk, delvis. pga. at jeg hadde misforstått litt. Jeg trodde jeg skulle lakke flytende men det skulle jeg altså ikke, skulle lagt 3 tynne strøk, for så å legge på klarlakk.

Mens jeg holdt på å lakket så justerte jeg på sprøyta flere ganger, uten å egentlig vite hva jeg holdt på med. Greit nok, vet jo at det er lakk mengden og sprøyte bildet jeg justerte, men jeg lurer litt på hvordan man bruker å justere en sprøyte i forhold til gjenstanden som lakkeres.

Huven min har mange luft inntak, kan jo ikke være gunstig og bruke et bredt sprøyte bilde da?.

Sånn ca. hvor bredt sprøyte bilde bør jeg ha?. Hvis jeg har et skikkelig bredt sprøyte bilde så blir det ofte sånn at jeg legger på lakk hvor lakken allerede dekker godt fra før.. .

HPIM1903Medium.jpg

Slik ser den altså ut.. .

Ser for meg at det er mest gunstig å justere inn sprøyta før man begynner, slik at ting blir mest mulig stabilt under lakkingen, noe som dem ikke blir hvis man justerer hele tida.. hvis noen kanskje skjønte hva jeg mente.. .

HPIM1907Medium.jpg

Et bilde tatt etter at jeg la baselakken.. ser fint ut på bildet.. men det så ikke bra ut i virkeligheten.. .

Flere bilder:

http://s33.photobucket.com/albums/d67/irisanett/SRX%20face%20lift/

Jaja:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var du urettferdig NSR !!! Du glemte å se på datoen.. :).

Ja du sier vell noe der.. det har sikkert noe med at hvis man justerer sprøyte bildet slik at det er "korrekt" i følge boka, så får man et mere jevnere resultat når man sveiper sprøyta over, og at man ikke kan oppnå korrekt sprøyte bilde hvis bredden på sprøyte bildet skal være liten.. .

Eller noe sånt.. tipper egentlig mest jeg.

Tror dog til tider at det kan bli litt for mye av det gode, med tanke på teorier om hva som funker og ikke funker.. .

Hm

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider