dB-r@c3r Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hello folkens, skal nå montere inn et ekstar batteri i ford'n... og lurer på om det er no spesielt som man må ha mellom batteriene når det monteres et til... Batteriene er begge Optima red top. takker på forhånd... Siter Støtt lokalsamfunnet: http://www.streetdrifters.net Nytt prosjekt like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 så lenge det er to prikk like batteri så trengs det ikke noe mellom.. evt. en sikring da :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Sikring ved begge plusspolene må monteres. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dB-r@c3r Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Sikring ved begge plusspolene må monteres. ok, det MÅ monteres i hver sin side av plusskabelen i mellom batteriene altså... hvis det itte er mer enn det så er det itt no prob.. takk for hjelpa Siter Støtt lokalsamfunnet: http://www.streetdrifters.net Nytt prosjekt like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 ok, det MÅ monteres i hver sin side av plusskabelen i mellom batteriene altså... hvis det itte er mer enn det så er det itt no prob.. takk for hjelpa Riktig. Alle kabler som skal ga ut fra pluss skal sikres, så viss du har flere enn 1 så må du sikre de også. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Riktig. Alle kabler som skal ga ut fra pluss skal sikres, så viss du har flere enn 1 så må du sikre de også. husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dB-r@c3r Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det. hehe....det vil vi ikke ha noe av nei... blir 50mm2 på alt av kabler på både pluss og jording.. ;) Siter Støtt lokalsamfunnet: http://www.streetdrifters.net Nytt prosjekt like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hehe....det vil vi ikke ha noe av nei... blir 50mm2 på alt av kabler på både pluss og jording.. ;) hehe.. høres dyrt ut :P Men det køster å væra kar. :afro Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det. Og ha samme dimmensjon er ingen nødvendighet. Det kan skade spilleren om jordingspunktet til den er dårligere enn jordingspunktet til forsterkeren. Hvilke kabler som er brukt til å jorde batteriene har ikke betydning for elektronikken. Du trenger bare kabler som tåler strømtrekket ditt og husk å ordne skikkelige jordingstilkoblinger. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Og ha samme dimmensjon er ingen nødvendighet. Det kan skade spilleren om jordingspunktet til den er dårligere enn jordingspunktet til forsterkeren. Hvilke kabler som er brukt til å jorde batteriene har ikke betydning for elektronikken. Du trenger bare kabler som tåler strømtrekket ditt og husk å ordne skikkelige jordingstilkoblinger. sant nok at du trenger kabler som tåler strømtrekket, men for å få minst mulig spennings fall og potensial forskjell mellom batteriene er det viktig at begge kablene både pluss og minus er så like som mulig. (hilsen en serviceelektroniker) Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 sant nok at du trenger kabler som tåler strømtrekket, men for å få minst mulig spennings fall og potensial forskjell mellom batteriene er det viktig at begge kablene både pluss og minus er så like som mulig. (hilsen en serviceelektroniker) Da kan du kanskje forklare meg og resten akkurat hvorfor det er slik også da? For jeg får ihvertfall ikke dette til å stemme, men kanskje noen av de litt høyere utdannede kan utvide vår lærdom litt? Jeg har jo trossalt ikke mer enn 3 års skolegang innen elektro. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Da kan du kanskje forklare meg og resten akkurat hvorfor det er slik også da?For jeg får ihvertfall ikke dette til å stemme, men kanskje noen av de litt høyere utdannede kan utvide vår lærdom litt? Jeg har jo trossalt ikke mer enn 3 års skolegang innen elektro. Etter som du også har 3 års utdanning innen elektro så burde du vite såppass, om du motformodning ikke skulle ha fått med deg dette på skolen kan jeg dra ei litta lekse om dette, men har ikke mulight før til Torsdag da jeg er på reisejobb i Kristiansand frem til Tordag og ikke har stabil tilgang på nett før jeg er hjemme igjen. Men teorien rundt kretser og potensial forskjeller og spenningsfall er vanlig pensum på GK elektro så det burde du ha fått med deg. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dB-r@c3r Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 takker for all hjelp, ikke det at jeg skjønner stort av alt dette med spenningsfall og videre....hehe men får håpe det blir resultat blir best mulig...hehe Siter Støtt lokalsamfunnet: http://www.streetdrifters.net Nytt prosjekt like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 takker for all hjelp, ikke det at jeg skjønner stort av alt dette med spenningsfall og videre....hehe men får håpe det blir resultat blir best mulig...hehe hehe.. blir sikkert bra, er ikke værre enn å prøve så lenge du holder deg på den sikkre sia så du ikke blåser no komponenter. Prøving og feiling er den beste læremetoden, men desverre ofte også den dyreste :P Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dB-r@c3r Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 hehe.. blir sikkert bra, er ikke værre enn å prøve så lenge du holder deg på den sikkre sia så du ikke blåser no komponenter. Prøving og feiling er den beste læremetoden, men desverre ofte også den dyreste :P hehe..sant det, men som sagt det køster å væra kar.. :D man må bare prøve seg fram vett... Siter Støtt lokalsamfunnet: http://www.streetdrifters.net Nytt prosjekt like rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg