Gå til innhold

koble sammen batterier

Ranger emnet


dB-r@c3r

Anbefalte innlegg

Riktig. Alle kabler som skal ga ut fra pluss skal sikres, så viss du har flere enn 1 så må du sikre de også.

 

husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det.

 

hehe....det vil vi ikke ha noe av nei... blir 50mm2 på alt av kabler på både pluss og jording.. ;)

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....det vil vi ikke ha noe av nei... blir 50mm2 på alt av kabler på både pluss og jording.. ;)

 

hehe.. høres dyrt ut :P Men det køster å væra kar. :afro

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk også å ha en jord/minuskabel av samme dim som plussen mellom batteriene, ellers så kan du få forskjellig jord potensiale i bilen å det kan skade elektronikken i bilen og spilleren, dessuten så kan du være så uheldig få mange intressange lyder i anlegget ditt om du ikke gjør det.

 

Og ha samme dimmensjon er ingen nødvendighet. Det kan skade spilleren om jordingspunktet til den er dårligere enn jordingspunktet til forsterkeren. Hvilke kabler som er brukt til å jorde batteriene har ikke betydning for elektronikken.

 

Du trenger bare kabler som tåler strømtrekket ditt og husk å ordne skikkelige jordingstilkoblinger.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ha samme dimmensjon er ingen nødvendighet. Det kan skade spilleren om jordingspunktet til den er dårligere enn jordingspunktet til forsterkeren. Hvilke kabler som er brukt til å jorde batteriene har ikke betydning for elektronikken.

 

Du trenger bare kabler som tåler strømtrekket ditt og husk å ordne skikkelige jordingstilkoblinger.

 

sant nok at du trenger kabler som tåler strømtrekket, men for å få minst mulig spennings fall og potensial forskjell mellom batteriene er det viktig at begge kablene både pluss og minus er så like som mulig. (hilsen en serviceelektroniker)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok at du trenger kabler som tåler strømtrekket, men for å få minst mulig spennings fall og potensial forskjell mellom batteriene er det viktig at begge kablene både pluss og minus er så like som mulig. (hilsen en serviceelektroniker)

 

Da kan du kanskje forklare meg og resten akkurat hvorfor det er slik også da?

For jeg får ihvertfall ikke dette til å stemme, men kanskje noen av de litt høyere utdannede kan utvide vår lærdom litt? Jeg har jo trossalt ikke mer enn 3 års skolegang innen elektro.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kanskje forklare meg og resten akkurat hvorfor det er slik også da?

For jeg får ihvertfall ikke dette til å stemme, men kanskje noen av de litt høyere utdannede kan utvide vår lærdom litt? Jeg har jo trossalt ikke mer enn 3 års skolegang innen elektro.

 

Etter som du også har 3 års utdanning innen elektro så burde du vite såppass, om du motformodning ikke skulle ha fått med deg dette på skolen kan jeg dra ei litta lekse om dette, men har ikke mulight før til Torsdag da jeg er på reisejobb i Kristiansand frem til Tordag og ikke har stabil tilgang på nett før jeg er hjemme igjen. Men teorien rundt kretser og potensial forskjeller og spenningsfall er vanlig pensum på GK elektro så det burde du ha fått med deg.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for all hjelp, ikke det at jeg skjønner stort av alt dette med spenningsfall og videre....hehe

 

men får håpe det blir resultat blir best mulig...hehe

 

hehe.. blir sikkert bra, er ikke værre enn å prøve så lenge du holder deg på den sikkre sia så du ikke blåser no komponenter. Prøving og feiling er den beste læremetoden, men desverre ofte også den dyreste :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. blir sikkert bra, er ikke værre enn å prøve så lenge du holder deg på den sikkre sia så du ikke blåser no komponenter. Prøving og feiling er den beste læremetoden, men desverre ofte også den dyreste :P

 

hehe..sant det, men som sagt det køster å væra kar.. :D

 

man må bare prøve seg fram vett...

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår