Gå til innhold

Calibra, RE, Hifonics, US Amps, Evus, Pioneer og SS

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

Hej folkens!

Vel, jeg har en annen prosjekt tråd liggende her, men bortimot ingenting på den stemmer lengre.. hehe, mye blir byttet ut.

Nå får tiden kjører jeg med en råtten Sony cd-spiller, og har Pioneer DEH-P880PRS inn til rep. hos matador.

Hifonics XX-Colussus II

4x 8" Boxter element, som faktisk spiller høyt i forhold til prisen, men en _mindre_ pen lyd..

Soundstream RF-60C frontsett, som spiller utrolig bra men, forsterkeren er det værre med, Magnat Pantera Four

Hadde også en Pioneer TSW-5000SPL, men denne tok kvelden...

Så nå har jeg altså nye planer, mye skal bli byttet ut, og noe kommer til og stå igjen.

Planen er å skaffe;

- Resonant Engineering XXX12, sub, jeg vurderte sterkt en 15" men pga. framtidsplaner så blir valget en 12" foreløpig.

- US Amps XT1600.2, 2x200w RMS, 4ohm, denne skal da drive frontsett.. men er ikke 100% sikker på at det blir denne enda, da Hifonics XX-Chaos frister engod del og står litt mere i stil med Sub forsterkeren.

- Mye nye kabler, pga. sånn som signalkabelene mine er av berømt biltema kvalitet, så dette blir byttet ut med blant annet Evus RS500.

Alt dette skal bli mattet av Kinetik HC2000, vurderer og skaffet ett Kinetik batteri til, da det er temlig kjekt med litt strømreserver.

 

Litt usikker på hvordan jeg skal bygge dette, men har vurdert og ta i bruk reservehjulbrønnen, og bygge med magneten ut opp dærifra, og evt. bygge inn forsterkere i sidene, men batteriet vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av.. men det vil vise seg..

når alt det nye kommer i boks er litt usikkert enda da jeg ikke vet når det begynner og komme inn varer fra RE og US Amps..

Skal prøve og holde dere så oppdatert som mulig..

Legger også til litt bilder av utstyret som kommer og det jeg har:

2.jpg

4.jpg1.jpg

5.jpg3.jpg

1.bmp2.bmp3.bmp4.bmp

 

Mere kommer!

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

da begynner det vel og nærme seg tid får updates.. er vel ikke så lenge før stashet kommer heller nå :D

ett par bilder av biln:

calibra1.jpg

calibra2.jpg

 

og i dag så har jeg begynt og måle ut og kappe opp plater til kassa, er ferdig med alle platene nå, og dagen er jo ikke over enda, så skal ikke se bortifra at den kommer nogenlunde sammen etter vært som dagen går.

 

1.jpg

2.jpg

 

kansje det blir en liten update til senere ikveld? nå er det middag :D

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut. Hvorfor er folk så dårlige med svar her? over 300 tittere og 8 svar?! Er det ikke litt moro med litt skryt osv folkens?

 

Folk svarer vel ikke om de ikke har noe fornuftig å "bidra med". Det er i allefall min "politikk". Det med 300 tittere er 300 hits, dvs 300 ganger har noen sett på prosjektet, ikke 300 forskjellige personer liksom.

 

"Hadde også en Pioneer TSW-5000SPL, men denne tok kvelden..."

Hva skjedde med den??? :hvaskjera

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde også en Pioneer TSW-5000SPL, men denne tok kvelden..."

Hva skjedde med den??? :hvaskjera

 

Vet egentlig ikke.. hadde en pussig smell i den i den ved høye volum.. og det gikk ikke lange tia før smellene ble oftere og til slutt så gikk spolen, dessvere.. Og fikk ikke igjen en dritt på garantien..

 

Kommer med update senere inatt eller i imorgen tidlig.

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stussa på det samme, kan jo hende jupitern takler 0.5 da ;) men virker rart. får titte videre, virket som en knallfin 2 kanaler!

 

Jess, den så veldig flott ut, men det blir ikke den som blir kjøpt.. er nok en US Amps på tur til meg snart :)

Men, skal ikke se bortifra at US Amps`en blir byttet til en 4-kanals hifonics i fremtiden, da jeg har litt lyst til og prøve meg på aktiv deling.. ;D

 

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår