roysekk Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 hei. er det noe problem å skifte fra 4 trinns til 5 trinns på min golf 2. 86modell? skal ut me girkassa lell så. Siter *Golf 2, 1,6L* *solgt* *Golf 3 GTI* *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 hei. er det noe problem å skifte fra 4 trinns til 5 trinns på min golf 2. 86modell? skal ut me girkassa lell så. roy roy!!!! 0 problem det, du må slutte å verra så skeptisk!!!! Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 roy da!! no har du kjøpt ho så no må du sett ho inn..belli fekk du ho å!!! Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 eneste er at du må stille inn girspaken.. uten rutine innen dette, kan det være litt trøblete, men bare å prøve seg frem.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Eneste du trenger å gjøre er å bytte en hvit overføring. fra en hvor det står 4gang på til en hvor det står 5gang Thor Inge: det er MK1 som har manuell justering. evt de med 02A kasse. O2O kassene i MKII har somregel ferdig justert overføring.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 neida dan :) mk2 kassene med stag overføring, har en justering nede på overføringen. Bytter man fra 4-5 trinns kasse, finner man ofte ikke ett av girene om man bruker innstillingen fra 4 trinns. Da må man løsne og vri litt på den klemmen rundt overføringsstanga, og der er det ikke alltid like lett å forstå hvilken vei man skal vri :) har måttet gjort det et par ganger selv.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 har overføringen fra 5-trinns kassen han, så her er det bolt on uten og justere noe! Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 denne justeringen ligger ikke på kassen. den klemma som er mellom staget fra girspaken inn i girvekslermekanismen.. denne må muligen justeres, men det er bare å leke seg med..Eneste nytt du trenger å bytte er er plast staget fra veksleren og inn på kassa, men det er et par ledd senere i mekanismen enn denne jeg snakker om som ofte krever noe justering.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 har vært borti biler med ettermontert justering du da? for originalt er det kun en hvit plastsak som det står 4 gang og 5 gang på :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 nei og nei... for siste gang nå :) her kommer det : det justerbare leddet jeg snakker om ligger midt under bilen der eksosen kommer ned og går bakover. Leddet jeg snakker om er mellom 1 :staget fra girstanga og 2: mekanismen som overfører stangens frem-tilbake og rotasjon til sidelengs bevegelser. Den mekanismen dere snakker om er den fra min nr 2 og inn mot kassa. Der er dette hvite staget som er lengre om man har 5 gang. Det kan hende at girstangen rett og slett kræsjer mot kanten og girene ikke ligger innenfor det fysiske området du kan bevege stanga, dette har hendt meg et par ganger jeg har byttet kassene. ( har også gått greit et par andre). treffer ikke girene da, må du legge deg midt under bilen og løsne på denne justeringen rett ved eksosen.. for å være sikre så legger jeg ved et bilde. den nederste ringen er gummi overføringen som staget fra girspaken hviler i, rett etter denne kommer klemma som kan justeres på. den øverste ringen er stedet hver vekse-mekanismen dere snakker om er.. er vi enige nå dan ? ;) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 okda! så er vi enige nå! :) har egentlig aldri vært under akkurat der å kikka før, har riktig nok bytta kasse fra 5 til 4 trinns og omvendt, men har da kun bytta den hvite overføringa i grunn :) man lærer noe nytt hver dag! selv i golf II verdenen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 ja, er bare omtrent halvparten av gangene at jeg har måttet ned der og justere.. og den justeringen er det ikke alltid like lett å skjønne logikken på.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg