ollliiisss Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Hei, er det noen som har peiling på om det er vanskelig å bytte dette på en Omega? Har skrudd en del og er ikke redd for å begynne, men dette er bilen til en kompis og da vil jeg helst vite at det ikke tar for lang tid og at vi kan få det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 foringer bak er vel bare og skru. men kan være at noen av de boltene sitter for jævligt! jeg sprack en pipe når jeg skulle ta de. jobben tar ikke så langt tid. nei sett av gode 2 timer, møter sikkert på noen hindrer underveien som vanligt. Sprut på litt 5/56 og la det stå og dra inn litt først.kan hjelpe deg litt Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 som sæter racing skriver...så er det ganske simpel sak Har selv bytta til poly-foringer bak på min omega b. Men det er en del arbeid, så regn me noen timers arbeid. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Nope.. foringer i bakstillingen er mye kødd! Det sitter tre forskjellige typer foringer bak. Bakakselbrua har to store lette å bytte. Skru ned platen som har tre bolter, løsne bolten til foringen og vippe hele foringen ut med brekkjern og fantasi. Bærearmene har totalt fire og kan være jævlige å få av pga at de sitter vakent! Du kan lage verktøy selv til å få de av med et par rør og en bolt og noe greier.. Eller så kan du ta av begge bærearmene (uff) og bruke presse. Forinene til stabstaget som du antakelig hinter til, er lette. Du løsner to bolter, vipper opp to braketter som holder foringene, bytter, vipper brakkettene tilbake og skrur fast. Foringene på stabstaget har en "åpning" som gjør at du kan dra de gamle rett av og tre over de nye. Men pass på at bilen står plant eller at du løsner stabstaget fra bærearmene før du bytter foringer, så ikke stabstaget rapper til henda dine!:D Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doley1980 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 boltene sitter noe helt jævli..men du klarer nok å få dem opp,ingenting er så irriterenes som smelling og rakling pga dårlige foringer..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 start med spray, slagtrekker og latmannsarm med en gang, så sparer du deg for mye slit med boltene!:) Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 spray litt og la det dra inn i noen minutter før du begynner, funker faktisk bra. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.