FireSt0rM Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Hei. Har tenkt å kjøpe meg et par nye seter til bilen og lurer på hvordan det er med godkjenning av seter med biltilsynet. Det står at typen ikke er FIA godkjennt, så jeg lurte på om dette betyr at jeg ikke får det godkjennt. Ikke så stødig på alle disse lovene og reglene. Litt info om setene i tilfelle det er nødvendig: Mål - Indre/Ytre: Skulder : 32cm - 59cm Korsrygg : 28cm - 48cm Rumpe : 32cm - 43cm Lår : 31cm - 52cm Høyde: 96 cm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Jeg har også kjøpt seter fra bsbildeler.. Når jeg snakka med han ene som driver det, Per christian eller no? så sa han at det ikke var noe problem hvis du blei stoppa.. ha i org. setene når du godkjenner, sett i disse setene når du er ferdig godkjent;P Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 FIA; er ikke det noe med rallycross eller noe da? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 FIA; er ikke det noe med rallycross eller noe da? Fédération Internationale de l'Automobile / Det internasjonale Motorsport forbundet. Alt som brukes i motorsport i Norge SKAL være Fia godkjent. Til veibruk holder E-merking, Det er mulig du må godkjenne med disse setene da. Evt med setefestene. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 bytter du setene så må det godkjennes uansett vel? men spørsmålet var vel om de setene han hadde kikket på hadde de nødvendige merkingene for å komme gjennom en kontroll... Ta kontakt med BT, spør hva slags merkinger et sete trenger for å bli gategodkjent, ring tilbake til BS og spør om setete har disse, om de har det, kjøp og sitt godt :) Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Rot frem i max power/ gatebil bladene! :) Det var ett stykke der som omhandlet skifting og godkjenning av seter. Det jeg husker var at biler registert etter en viss dato var det vanskelig og få gjordt dette på.. noen seter har Air bag i seg og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 vi fikk da godkjent russebilen vår med sånne .. snurreseter fra en eller annen form for rullestol, tror ikke de hadde noe e-merking ;) så lenge festene var gode og beltene i orden hadde ikke bt noe å klage på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg