Gå til innhold

Da var vinterbilen sikra, mikroprosjekt...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Skjønner meg ikke helt på 240 folk som kjøper seg vinterbil? dere har jo perfekte vinterbiler...

 

240 = stål, stål ruster... Derfor sparer man god bilen til salten har lagt seg.

 

Kanskje eg kan snu spørsmålet da?

Plast ruster jo ikkje, kvifor plasserer alle plastrakettene sine innendørs om vinteren?

 

Sorry OT.

Old Volvos never die, they just go faster.

1993 Volvo 940 Turbo

1979 Volvo 242 DL

1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240 = stål' date=' stål ruster... Derfor sparer man god bilen til salten har lagt seg.

 

Kanskje eg kan snu spørsmålet da?

Plast ruster jo ikkje, kvifor plasserer alle plastrakettene sine innendørs om vinteren?

 

Sorry OT.[/quote']

 

Helt enig.

 

Er lite som er mer moro enn å sladde med en bil man ikke er redd for... Jeg hadde 240 i fjor vinter, sladdet borti ting og bare sparket ut bagarsjen osv igjen... ble så bra se :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Racing your Honda is like competing in the paralympics, even if you win you'l be retarded!!!" Hvorfor jeg skal ha vinterbil ja.. Er ikke noe særlig med turboslede for min del siden jeg er en relativt fersk sjaffis...

Bedre med en bil som det ikke er så nøye med, liksom ikke begynner å gråte hvis det skulle skje noe.

Herligheta kostet den nette sum av 2000 norske riksdaler, henter den i mårra... Så da kommer det bilder..

Fargen bestemt: mix av veivesengul og kalmar rød, som antageligvis blir til oransj, panseret blir svart matt...

Takker for alle positive kommentarer, siden bilen er så fin... hehe...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå drar jeg for å hente vidunderet... Akkurat vært hos satans vegvesen og fått prøveskilt... Og grina til meg litt maling gjennom jobben til ho far..

Så i helga blir det maling og div.. Skal prøve å hoste opp endel bilder.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen i hus, eller uttafor garasjen... Har ikke fått noen bilder enda, for det var ikke "bare å fylle suppe på den" som selger påstod.. Når vi kom så bytta vi dynamo og fylte bensin.. Innsprutet var det liv i, fikk 1-1-1 på diagnoseuttaket.. Men gikk bensinpumpa? neida... Releet slo heller ikke inn...

Fikk ordna det, og bilen fikk bensin, men var det noen gnist her da? neida...

Så vi gav opp når det ble mørkt ute og taua hjem, skal ut og se litt på den nå, og bilder kommer i mårra når det er lyst ute...

Har også vaska den og dratt av all ræggærteip og risige klistremerker...

Så når den går skal den opp i verkstedet for å få på seg litt maling...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer bilder i mårra, den er nå nymalt, ser utrolig hmm... nja.. stygg ut..

Noe ala hemi oransj med matt svart panser. Har også fått den til å gå som den skal, men må bytte ett motorfeste. Så blir det kapping og eksosmygling siden jeg fikk donert en lyddemper med dobble 3 toms enderør.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Bak hadde jeg ikke kappet da vel og merke, siden da støtdempere og fjører var slitent nok fra før

 

jeg tror nesten det er best å bare kappe forran for og få den til og ikke bli så vinglette det fant jeg ut på min 240 for når jeg kappa bak oxo så ble det like jævelig som orginalt med dårlige dempere

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kappa 2,5 runde foran nå... Hele bilen er så svett så tror jeg lar den være sånn. Mulig jeg tar av en runde eller 2 bak også..

Bilen er nå på veien, har kjørt 120 mil med den. Fikk litt el-schabbel med den så måtte skjøte og kline litt..

Bilder ble det dårlig med.. Får ikke bildene fra mobilen og inn på dataen, I hate crappy technology. Lenge leve kuleramma..

Hvis ikke noen kan maile de til meg eller legge ut hvis jeg sender de med mms da?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår