acoupe Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 hei, Jeg skal skaffe meg en passat nå, og trenger litt tips ang motor osv. Bilen skal være av 97mod eller nyere, og helst ikke koste mer enn 90.000,- Ser at du får litt forksjellige motorer i den prisklassen, 1.9tdi, 1.6, 1.8 osv.. Hvilke av disse vil dere anbefale? vil helst ha noe som ikke er så mye støy i, og være mest driftsikker. Og er det noe vanlige feil på disse bilene jeg burde være obs på ? Noen som har en grei passat til salgs her kanskje? Om innbytte skulle være aktuelt, så har jeg en 97mod Polo 6n, 1,4 L :) Alle svar mottas med takk :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Skal du ha en mest mulig driftsikker motor så er valget enkelt, 1.8 125hk. Da slipper du alle problemene turboen kan skape. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Skal du ha en mest mulig driftsikker motor så er valget enkelt, 1.8 125hk. Da slipper du alle problemene turboen kan skape. okey, men hvordan er 1.6`rn forhold til 1.8 ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Styr unna 1.6 'ern. Det er en alltfor liten motor til passat. Og mange forhandlere vegrer seg for å ta inn slike. Men du må jo se på hva du skal bruke bilen til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Har en 1.6 jeg, og den er ikke så ille. Ingen ræser, men går bra nok etter Norske forhold og regler. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhe Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 For all del ikke kjøp 1.6 liter. Alt for liten, har hatt 1.6 l, og 1.8T, dette er som dag og natt. Turboen er sterk, den drar veldig bra! Men holder sikkert med 1.8 uten at jeg vet noe mer om den. Passat er en veldig bra bil, veldig god å kjøre, men jeg har skiftet mye på min: Har bilen gått ca 180-190 000 pass på, da er nok ikke reg. reima skiftet, og det kan bli dyrt. På merkeverksted koster dette fra 7 lapper og opp til 10 tusen. Forstilling er dårlig på alle VW, og drivknuter kan også være dårlige. Hjullagerene må du passe på litt, for de kan også være dårlige, hører en pipelyd da. Ellers er det nok generelle små feil, men lykke til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Har bilen gått ca 180-190 000 pass på, da er nok ikke reg. reima skiftet, og det kan bli dyrt. På merkeverksted koster dette fra 7 lapper og opp til 10 tusen. Hva mener du med at reg.reim skal byttes ved 180-190 000km? Reg reim byttes vanligvis ved 110-120 000km. Når det gjelder prisen så får man sikkert gjort det rimeligere på andre verksted enn merkeverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Hva mener du med at reg.reim skal byttes ved 180-190 000km? tdi-motorer, bytte hver 90k km, første bytte 90k km, andre bytte 180k km osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 drivknuter og hjullagere er en kjent feil hos disse bilene..jeg har 1.8L og jeg er stor fornøyd..ikke den kjapeste bilen men holder ganske bra følge med mange ;) jeg har også hatt 1.6 og jeg ville nok bedt deg styre unna den motoren..blir for lite :P blir også jævlig kule når du styler dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 hei, Det ble ikke passat alikevell, ble en 2000mod skoda octavia. Men takker for alle svar, kan gjerne fortsette og gi tips osv i tråden her slik at andre som vurderer passat kan lese litt nyttig info :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Vel octavia er jo en "passat-light". Mye av de samme delene som passat har. Men jeg vet ikke hvordan kjørekomforten er sammenlignet med passat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Vel octavia er jo en "passat-light". Mye av de samme delene sompassat har. Men jeg vet ikke hvordan kjørekomforten er sammenlignet med passat. det er vel en passat med annet skall. Ble faktisk veldig fornøyd med octavia`n, god komfort, stille og rolig inne i kupeen til tross for 19" felger med lite gummi og senkefjører, stor plass, interiøret ser fint ut, ikke verdens mest utstyrte men holder for mitt bruk, bensigjerrig og ser helt grei ut. Er kjempefornøyd :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hvilken motor ble det i Octavia`n da? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Hvilken motor ble det i Octavia`n da? :wonder: 1,6 :fatality: Her er ett bilde av bilen: Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Oi...den blei faktisk ikke så værst! Men den skriker etter grøftelys og kanskje LITT senking? ser det er ikke mye å gå på men tror den hadde gjort seg med litt mer senking..;) hehe... *positivt overraska* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg