Pellick Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Jeg er ute med klønefingrene mine og skal bytte rattlås/tenningslås på kjerra mi, og har støtt på et par utfordringer: 1. Hvordan får jeg løs underdelen av dekselet på rattstammen, det som vinduspusser- og lysbryterne sitter på? Å fomle rundt i hullet på undersiden med skrutrekker ga ikke store resultater... 2. Rattlåsen skal trekkes ut til høyre, men det er det ikke plass til. Haynes-boka sier "lower the steering column until the lock can be removed", men stammen kommer jo ut gjennom et hull i dashen, så jeg får ikke senka den ned :watchout Ender jeg opp med å faktisk måtte skru løs hele dashbordet på grunn av den stakkars låsen? Akkurat den siste der finner jeg sikkert ut av så snart jeg kommer så langt...men kan like gjerne spørre når jeg først er her :well: Opplys meg! Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Oh yess. Sitter to skruer på undersiden men de holder bare det øvre dekselet. Haynes boka påstår at jeg skal bruke en skrutrekker i hullet midt under, men jeg finner ikke noe å verken skru eller bende på der inne.. :P Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rasingmaskin Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Du må nok desverre ut med hele dasjen, ja... Det er en helvetes jobb, men så vidt jeg vet har du ikke noe valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet November 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Oh lord. Det var dråpen. Bytte bil til nyttår ;) Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sitjern Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Jeg er klar over at dette er en gammel tråd, men for de som skulle finne på å søke på dette slik som meg kan jeg si følgende: Du kan, som nevnt gå inn fra undersiden, men det er mye lettere å jobbe fra oversiden. Bare skru av rattet, senk rattstammen, og skru ut instrumentpanelet. Du må også bore ett lite hull i tenningslåsen for å få ut denne, men da er du ferdig. Vil vel kalle det en liten overdrivelse å kalle dette å demontere hele dashen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 bore hull der låsemekanismen til selve låsen er så du kan frigjøre denne å ta ut låsen. Sammenlign med den nye rattlåsen før du borer, så treffer du rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Prøver å huske hva jeg selv gjorde, for jeg fikk det faktisk til tilslutt. Jeg senka rattstammen så langt det lot seg gjøre, etter å ha tatt ut instrumentene såklart. Etter mye banning ende jeg opp med å ta svineriet med makt. Jeg fikk bøyd festene til rattstammen slik at stammen ble flytta et stykke til venstre, dermed ble det plass nok på høyresiden av stammen til å trekke ut hele rattlåsen, ingen borring. :) Etterpå var det å bøye på plass festene til rattstammen igjen med tang...hehe. Beklager at jeg ikke husker mer detaljert, men poenget er at jeg fikk bytta uten borring. Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 he he, alt er vel mulig:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.