saure89 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Hei jeg vurdere å kjøpe meg en e30 85 moddel, skal kansje sta sjå på den nå snart, men lurer på ka ej skal sjå ette av feil eller ka som er svak heita på e30?.... takk for evetuelle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexanderjr Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Det meste:p hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Rust (feks ved jekkfester). Foringer i bakstilling, er det en med sekser må du sjekke toppen etter lekkasjer, sjekke når registerreim og strammer ble byttet sist feks. Morsomme biler som er lette å skru på. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Se etter rust OVERALT!! De ruster ofte under sikkringsboksen, rundt støtdemper tårnene forann og bak, rundt lokket i gulvet bak forstolene, over pedalene opp under dashbordet og rundt og under listen til frontruta. Om foringene er dårlige så er det en smal sak og fikse iforhold til en bil med masse rust hull. Lykke til. Husk at bilen er veldig gammel. Den kan ha levd mange harde år før du kom inn i bildet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Rust: Noen av disse stedene er ikke like lett å kontrollere kun ved en prøvekjøring før et eventuelt kjøp. Men her kommer i hvert fall en liste med de vanligste stedene man finner rust. -Hjulbuer -Nederst på dørene -Nede ved venstre hjørne av frontruta -Tanklokkdekselet -Rundt baklys og skiltlys -Over bensintank, på bensintank og påfyllingsrør. -Inne i bilen bak pedalene. -Støtdempertårn Er det ikke rust på disse stedene er nok bilen rimelig fri for rust. Teknisk: Disse bilene sliter som regel ikke med veldig mye tekniske feil, og de er ganske kurante å skru og reparere disse bilene. Her er noen vanlige feil som går igjen: -Defekte instrumenter, og belysning inne i kupeen. -Varmeapparatvifta lager ulyder eller går ikke i det hele tatt. -lekasjer (olje, bensin osv.) Se etter rustne rør og morkne slanger. -Spyle bilen for å finne lekkasjer kan også være lurt (spesielt sjekk ut bagasjerommet) -Ta en prøvetur og hør nøye etter ulyder i hjullager, drivverk og motor. Det er normalt at motoren tikker litt, men den skal ikke tikke veldig mye. -Pass på når register reima skal skiftes, den skal skiftes hver 60 000km på m20 motoren (320i-325i) er ikke helt sikker på de andre modellene. Ellers er det lurt å finne en bil som er forholdsvis original, og har original lakk, som heller ikke er skrudd for mye på. Styling og ny lakk kan skjule mye rart. Skal bilen styles og tunes er det tryggeste og gjøre det sjøl. Det er nok litt dyrere, men over tid kan det lønne seg. Lykke til med bilkjøp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.