AudioX Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 mye svar fram å tilbake her, ser etter biler som får kvittre lyder, div. volvoer å 200sx'er men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 såå det eg må gjøre e å finne en bil med luftmengdemåler?kan noen nevne et par biler som har!?!:) Nei det er det(mengdemåler) du IKKE må ha. :) Du har luftmassemåler og den er åpen hele tiden(blokker ikke tilbaketrykket), som jeg skrev lengere opp. Du må nok lage ny rørgang eller drite i det er jeg redd. men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk?? Du er nok inne på noe der ja. Trykk og mengde luft turboen flytter. Det mest ekstreme du hører er vel Divisjon 1 rallycross og WRC biler. Disse har jo temmelig høyt ladetrykk og turboer som flytter store mengder luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 men har også et spm, har sett et par filmer på nettet nå der biler har fått kvittring fra turbo, å hører at noen har mørk , tøff kvittring, mens andre har høye lyse lyder, ka kommer dette av? størrelse på turbo? lade trykk?? Lyden skiller litt utifra hvor langt ut i surge-området stakkaren blir mishandla... dvs,trykk,størrelsen på turboen og hvor fort og hvor mye luft som dumpes... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 har noe med mengde luft å gjøre og hvor stor fart den har. har du feks. FMIC er det mye mer luft så må finne seg en annen vei ut når du slipper gassen. fikk sinnsyk rå lyd på min toyota gt4 jeg hadde etter jeg monterte FMIC. veldig rå skjelvende lyd med dumpventil og nesten like rå lyd uten dumpventil. denne lyden var noe jeg ikke hadde før FMIC ble montert. Husk bruker du for store IC-rør blir spool-up mye tregere og farta på lufta er dårligere. i ditt tilfelle der du har liten motor (1.8t) så skal du ikke bruke større enn 51mm/52mm rør/slanger til IC. Det er min erfaring. :) mvh. Regn litt på hvor mye luft en turboladder puster, og volumet i linen/laddeluftkjøler, så finner du raskt ut at det er en dråpe i havet. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.