AudioX Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 har en nissan bluebird turbo sr, å eg har blitt ganske interresert i kvittre lyden fra turbo når en slipper gassen, eg skulle prøve dette på min nissan, plugget hullet som dumpen hadde stått å plugget vakuum slangen som var på dumpen, men det kom ingen kvittring!? har åpen luft filter, turboen e en T2 turbo som lader 0,7bar... hadde håpt at noen hadde et logisk svar til meg, å helst seriøs:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 har en nissan bluebird turbo sr, å eg har blitt ganske interresert i kvittre lyden fra turbo når en slipper gassen, eg skulle prøve dette på min nissan, plugget hullet som dumpen hadde stått å plugget vakuum slangen som var på dumpen, men det kom ingen kvittring!? har åpen luft filter, turboen e en T2 turbo som lader 0,7bar...hadde håpt at noen hadde et logisk svar til meg, å helst seriøs:) du må ha en dumpventil med lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Znip Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 du må ha en dumpventil med lyd nei? Siter - 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK] X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt! X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK] Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 er jo bare å lage egen dump det ja men trur du må ha no fjærgreier som utløses når du slepper gassen, er ikke sikker da men... Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 eeh.. retur ventil du ser etter tror jeg.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 eller er det ganske enkelt lyden av turboen som bråstopper du er ute etter???? da skal du ikke ha dump viss du er ute etter dette, men er nok ikke å anbefale pga slitasje på tubaen Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Slitasje på tubaen? :hammer :heyyou: Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 KRB hadde ganske utpreget kvitrelyd i sin UR-Quattro på Rudskogen for etpar år siden (mulig han har det enda, men jeg har ikke hørt han siden). Jeg spurte han om dette og han fortalte at han ikke benyttet avlastningsventil (dump) nettopp for å få den tøffe kvitrelyden når turboen stopper og skifter retning et øyeblikk. Det tar hardt på lagrene i turboen (jeg vil anta at kulelagrede aggregater takler dette bedre), men han har såpass god tilgang på aggregater at han kan koste på seg såpass :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 da må du kjøre uten dump ja. +du må ha åpent filter.. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 det kvittrer jo selvom du har dump da, spørs hvor hardt fjøra er stramma på'n! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 prblemet med denne bilen tipper jeg er at han har mengde måler og ikke masse måler av lufta.. mengde måleren er et spjeld som klapper igjen når du slipper gassen så lyden stopper der.. tror jeg.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 trur jeg og.. for i teorien skulle det ellers fungert etter det AudioX forklarer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 trodde først at det kunne ha med ladetrykket å gjøre, men det gjør det tydeligvis ikke, for turboen kvittrer på 0.3-0.4bar, men da e det ganske lavt, å bilen min lader som sagt bare 0.7, tror dere at det kan ha med kor mangen kilo turboen lader?:rolleyes: men det som turbo242 sier ikke eg sikker på, om det e masse måler eller mengde måler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 du kan jo ta et oversiktsbilde over motorrommet ditt og legge inn her da.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1288217#bilder har disse fra anonsen, et motorbilde der, men kor mye dere får ut av det vet eg ikke, kan se om eg får lagt inn et bedre bilder av mototrren seinere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg