Gå til innhold

Lakkere scooter huv, plastik grunning? usikker

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har nå gått i gang med å klargjøre huven til scooteren min for lakking.

Har kjøpt inn plastprimer, filler, svart metallic og klarlakk.

Har begynt å pusse delene, foreløbig har jeg våtslipt vindskjermen og lykte innfatningen med 400 smergel. I morgen skal jeg gjøre det samme med huven.

Noen plasser pusser jeg igjennom lakken og ned til plasten. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette med tanke på plast primeren. Skal jeg droppe hele plast primeren, skal jeg ha plast primer på hele huven, skal jeg punkt-spraye de plassene hvor plasten skinner igjennom, eller kan jeg jukse litt å ta en male pensel med plast grunning på, og male de stedene hvor det er nødvendig?.

For så ha filler på hele huven?.

Er litt i tvil... hva ville du gjort?.

IMG_0802Medium.jpg

HPIM1856Medium.jpg

Joakim

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla rallyeraider! :). Takker for tipset!.

I dag ble jeg ferdig med å pusse ned huven, var noen sprekk i den som jeg måtte pusse med maskin for å få slett. Og her kom det fram en del plast ja.

For å slippe å bruke lakksprøyta på noen småflekker, tok jeg bare å pensla på litt plast primer med en vanlig malings kost. Tenkte som så at det kunne ikke gjøre noe ettersom at jeg skal ha hvertfall et strøk med filler over før lakken kommer på.

Når primeren hadde tørket, sparklet jeg litt for å være sikker på at jeg får en fin overgang der hvor sprekkene var. Regner dog med at jeg kommer til å pusse vekk mesteparten av sparkelet, så mulig jeg må på med litt mere plastgrunning før jeg legger filleren.

Skal lese litt i tråden din, genial tråd!.

Joakim.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider