boof Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 jeg vurderer sterkt å bytte motor, men er usikker på hva jeg skal velge med tanke på ombygging(arbeid å evt stress for å få det godkjent) jeg har nå en 2.5 20v, men lurer litt på å gå til innkjøp av en 2.0 turbo/lt.. eller er det noen andre motoralternativer, som sagt med minst mulig arbeid med alt, og selvfølgelig helst så billig som mulig, da man ikke akkurat blir milionær av å gå på skole... må det byttes noe av understell, bremser o.l vis jeg går ned på motorvolum? hva kan jeg klare å få ut av en 2.0 turbo/lt? mvh christian Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 2.0LT har i utgangspunktet bare 180hk - altså 10hk mer enn motoren du har nå. Med litt chipping og nytt luftfilter vil jeg tippe den lander på rundt 210-220hk uten så mye stress. Det er sikkert like greit å stikke over til Sverige og hente en komplett T5-motor (2.3HT 225hk eller den litt mer sjeldne 2.0HT 210hk) http://www.bildelsbasen.se. En turbomotor er den eneste oppgraderingen du kan gjøre, da du har den sterkeste selvpustende motoren fra før av. Hva annet som evt må gjøres for å få det godkjent må nesten noen andre eventuelt svare på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 ja, har tenkt litt på en t-5. men d blir liksom litt mer med det, enn om jeg bare hiver inn en LT, å trimmer den litt.. hva er spesielt med 2.0HT-motoren? vet noen forresten hvor mye originalbremsene mine tåler av hk? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokas Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Du får godkjennt opp til 2,3 turbo med 225 hk på orginalt understell/bremser. Det er akkorat like mye jobb, samme hvilken motor du velger, men du får litt ekstra med ledningsnett, da GLT har 2 hjerner for tenning og insprut og alle andre motorer har en hjerne. Men dette er heller ikke noe problem. Med chip får du vel ut 225hk av en 2.0t, men du får ikke helt samme draget som en 2,3t. Du kan også vurdere 2,5 lt. Med chip går denne bedre enn orginal 2,3t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 noen som vet av noen motorer til salgs? har prøvd å søke litt i sverige, men synes ikke jeg fant noen. hva er benevnelsen på en 2.5 LT a? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokas Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 B5254t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 2.5'en det blir referert til er vel den som kun kom sammen med AWD? Tror det er lettere å finne en T5-motor, da denne er mye mer vanlig og var på plass allerede i 1994. 2.0HT'en er en annen utgave av 2.3HT-motoren, som bl.a. ble eksportert sørover i europa. Den er ofte kjent som en italiensk utgave. Bilen kalles fremdeles en T5 selv om den har 2.0-210hk'en, og det er faktisk et par slike til salgs i norge. Etter det jeg har hørt er bunndraget noe svakere enn i 2.3en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 vurderer motor bytte i kjerra mi også.. har lite greie på 850 motorene, derfor spør jeg :) har en 94 855 se, med 2,5 10V.. er det samme ledningsnett på denne som på en T5/T5R motor? er det bare å hive ut den gamle, og inn med ny, eller må noe moddes/gjøres om? kenneth Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boof Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 wow, ikke mer?? men jeg må kanskje åsså gå til innkjøp av en kjøler, d var værtfall det de anbefalte meg på nardo bil. noen som vet hva en slik ligger på i pris, og om noen vet hvor jeg får skaffa en? Siter -Christian- -95 Volvo 855 "Svartingen" -05 VW Passat TDI "Konebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Osmosis Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Nokas: når du sier at gltene har 2 hjerner, noe jeg tru på:) har ikke sett etter på min enda, tenkte jeg skulle se etter i kveld, når jeg montere resten av lyktene etter lakkering... men hva mener du med at det ikke er en stor sak og gå fra 2 hjerner til 1?? bare og bytte ledningsnett, har en t5 motor liggenes som skal i etterhvert:) (GLEDE seg) han jeg kjøpte motoren av sa at man ikke trengte og bytte lednings nett... men ikke sikkert han har tenkt på glt da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhoydal Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 http://www.blocket.se/vi/9266870.htm?ca=12_s Siter 96 - Volvo 940 - B230FK 92 - Volvo 740 SE - B230F - x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nokas Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 All omkobling kan gjøres i boksen for hjernene. Istedet for å skifte hele ledningsnettet inn i bilen, klipper du bort kontaktstykkene til de to hjernene, og lodder inn ett kontaktstykke for en hjerne. Går ut fra at det står ledningsnett på T5-motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.