epidemic Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Noen som veit om noen firmaer i norge, england eller usa som selger fine tig sveisa bensin catch tanker??? Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Kan vel lage en til deg, etter dine egne mål. Her ser du eksempler på diverse http://www.midtnorskgatebil.com/forum/viewtopic.php?t=5&start=315 Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Så jævlig fint sveisa=) mye tar du for å lage en tank på, tjaa.... rundt 20cm høy, og 40 cm i diameter.... Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ta kontakt pr mail eller msn rolf_thoresen@hotmail.com Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Ta kontakt pr mail eller msn rolf_thoresen@hotmail.com er det tig eller mig? håndmatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 dette er tig sveiset alu, husk det det AC og ikke DC om du skulle prøve:) Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 dette er tig sveiset alu, husk det det AC og ikke DC om du skulle prøve:) Hæ?...AC, DC...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Likestrøm/Vekselstrøm er det vel.. Hva som er hva er jeg ikke sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Hva er en catchtank godt for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 AC alternating current, vekselstrøm DC direct current, likestrøm Catchtank er feil å bruke i denne sammenhengen, det vi snakker om er en Swirl pot, den hindrer at bensinpumpa suger luft ved hard kjøring i sving osv.... Ett must for hardt trimmede biler på bane, for det er motoruhell om du ikke får nok suppe. En catchtank er en tank som f.eks kan fange opp oljedamp fra veivhusventilasjon, denne må tømmes en gang iblant. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 AC alternating current, vekselstrømDC direct current, likestrøm Catchtank er feil å bruke i denne sammenhengen, det vi snakker om er en Swirl pot, den hindrer at bensinpumpa suger luft ved hard kjøring i sving osv.... Ett must for hardt trimmede biler på bane, for det er motoruhell om du ikke får nok suppe. En catchtank er en tank som f.eks kan fange opp oljedamp fra veivhusventilasjon, denne må tømmes en gang iblant. Har denne tanken noe vacum i seg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Vacum??? Hvorfor det? Nei den har ett bitte lite overtrykk, pga av flow inn og høyde på retur Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Vacum??? Hvorfor det? Nei den har ett bitte lite overtrykk, pga av flow inn og høyde på retur Jeg tenkte siden oljen rant til tanken, men den står vel lavere enn toppen så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Da kunne du sikkert lage en catch tank, swirl pot eller hva pokker det heter (som forsvarsmann med hang til leopard stridsvogn foretrekker jeg dagtank :) ) til en stakkars Volvo 850 med 2x044 også du da? Med inngang fra hovedtank, retur til hovedtank, 2 x utgang til bensinpumpe og retur fra fuel rail/btr. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 catch tank brukes for å "fange" oljedampen, mens en swirl pot brukes for at bensinpumpa ikke skal suge luft. Viktig er plasseringa av nipplene på swirl poten for i det hele tatt og oppnå swirl effekten, mange lager tanker om monterer nipplene tilfeldig uten å vite teorien bak det........ Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.