Gå til innhold

Bilen er helt død etter kort kjøretur

Ranger emnet

Kverna

Anbefalte innlegg

Trillstarta bilen ista, gikk greit det. Tok også å skrudde ut starteren, tenkte å bytte den. Tror noen at det kan være dynamoen som er ødelagt ?

Litt langt unna :(

Hva er det som får deg te å tro at dynamoen er gåen da.....viss du hadde lest det jeg skrev tidligere her, så sa jeg at du skulle bruke startkabler på bilen for å være sikker på at du har nok strøm. Har du prøvd å gjøre noe av det jeg skrev da.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt merkelig at du får trillstarta den hvis dynamoen har gått?

Høres ut som batteriet har gått?

Kan jo kjøre ladespenningstest om du har multimeteret liggende.

Bilen lader tydligvis, ellers ville du ikke fått trillstarta den. Høres ut som batteriet.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre da er å starte bilen, det gjør du lettest ved å bruke startkabler eller startbooster eller du prøver å lade batteriet som står i. Så måler du ladespenning med et multimeter den skal da være på 13.7-14.2 det er ikke så veldig vanskelig egentlig men om du aldri har skrudd før så kan det jo fort bli det.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min bil, 1991 vw jetta vil ikke starte etter en kjøretur på 2minutter. Kjørte søstra mi så er ingen grisekjøring inne i dette.

Parkerer bilen og går inn. Kommer ut 30minutter senere og får ikke start på den.

Man hører ett lite klikk(starter som slår inn?) men bilen er helt død, starter går ikke rundt. Blinker 3 røde lamper i dashbordet.

Bilen har vært lei å starte en stund, vil ikke gå på tomgang på kald motor, tror det kan være chocken.

Uansett, noen som vet hva det kan være ?

Om du hører et lite "klikk" så er det vel bare et rele som slår over eller noe sånt.

Bytt starter, etter det du skriver her så er jeg sikker på at det er den som er gått til helvette.

Akkurat samme skjedde på min bil, bytta starter - alt ok :)

(Eller, innslaget på startern er vel den tekniske beskrivelsen, men slik som jeg forstår det må du bytte starter da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider