Gå til innhold

kasse til 2 T4 15"?

Ranger emnet


pearlex

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som kan tegne en kasse som jeg trenger slikat jeg kan forstå hvordan kasse jeg må lage, er litt nybegynner i dette, dette er mitt første ordetlige byg å vil ha det skikkelig! men skjønner ikke hvordan kassen skal lages:) vil bare se en "modell av en helt 4 kantet kasse" så skal jeg klare å til passe den til bilen min:)

Soundstream PCA3500D

Soundstream T4 15" 2stk

Soundstream PCA2.520

Soundstream TRC.6

Pioneer DEH-P75BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett eller to element som trenger 180L?

 

Frode

To.

 

edit:klipper inn infoen jeg fikk av den elskverdige mr Johansen om kasse til tvillingene mine (2*t4-15):

spørsmål:

Du husker ikke tuningfrekvensen ?

Eller kanskje du har noen forslag ? er på jakt etter _tilnærmet_ nøytral lyd.

ca 200 liters kasse.

Jeg er et par tastetrykk unna å bestille to T4-15 og det hadde vært hendig med mål på refleksport\rør.

jeg har en pca2000d på vei til meg i posten også, koblet dere basselementene til en 1 ohm's belastning ?

 

Svar:

Mener å huske at kassa var tunet til 35-36Hz.

Jeg anbefaler deg å bruke 2stk. 6" aeroporter, så lange som de kommer i esken.

Vil du ha alternativer så kan du bruke 4 stk. 4" aeroporter på 34cm. lengde.

Evt. 3 stk. 4" på 23cm.

Jepp, de var koblet i 1 ohm.

 

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tuner du kassen til 35hz? jeg skal drive mine med en pca3500d:)

jeg skjenner forstatt ikke helt. skal jeg lage en kasse på 180L med 4" porter eller 6" på 34cm?

En av delene.

Du kan jo kjøpe noen rør som har justerbar lengde for å prøvemontere å høre hva som passer deg og din bil best.(eltek har noen med 11cm diameter.49kr stk ?)

 

(Regner med at du må kutte større hull enn det (11cm)for å få på plass aeroporter uansett, mtp at den er traktformet noe eltek røret ikke er.)

 

BR7939:

Plastrør med indre diameter 11,0cm, Indre areal 95,0cm2, Monteringsdiameter 12,2cm, Regulerbar lengde 16,2 - 29cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig, har du noen bilder av kassen din. hvordan metreiell har du brukt?
22mm mdf (+8mm mdf på baffelen)med 25mm mdf skillevegg, pm meg en mailadresse så sender jeg bilder.

 

 

Lellen:

Har ikke hørt de enda, men jeg kan selvsagt sende deg bilder av elementene.

pm meg en mailadresse så sender jeg.

(tror kanskje jeg hadde gått for splx 15 isteden, da det virker som om den er mer rettet mot spl)

 

PS: Dette er vinterprosjektet mitt så det er ikke ferdig, men jeg er godt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår