Gå til innhold

Ris og ros tråd for firmaer, verksteder, etc

Ranger emnet

hugo

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd her som folk kan rise og rose firmaer/webshoper og andre bilrelaterte tjenester. Dette kan være nyttig info for andre igjen slik at de holder seg unna slike jalla firmaer.

Etter endel år med bilinteresse har jeg vært borti endel firmaer som ikke alltid opptrer like bra (dårlig service) og andre firmaer igjen som er helt fantastiske og handle med (utsøkt service!).

Erfaringer som legges inn her må være personlige erfaringer og ikke noe du har hørt av en som kjente en fyr som handlet ett eller annet sted. Det blir for dumt. Vær sakelig og kom med begrunnelser.

Jeg får begynne med mine egne erfaringer.

Dybvik-trading.no

----------------------------

Karakter: :D :D :D :respect

Her kjøpte jeg xenon-kit til nærlysene på bilen min og her skal jeg definetivt handle xenon-kit til fjernlysene også når pengene strekker til.

Disse gutta var kjappe med levering, fikk fort svar på mail anng. tekniske spørsmål, jeg fikk også beskjed når jeg mottok xenon-kittet at "xenon"-parklysene pærene ikke var på lager, men ville bli ettersendt så fort som mulig.

I ettertid gikk den ene ballasten i stykker så jeg sendte dem en mail hvor jeg beskrev hva som hadde skjedd. Fikk kjapt svar om de skulle sende meg en ny, men jeg måtte huske og sende inn den gamle. Jeg fikk ny ballast kjapt tiltross for at jeg ikke hadde kvittering, kundenummer eller noe annet. Maken til flott kundeservice!

StreetDesign.no

--------------------------

Karakter: :( :ex_machin :hvaskjera

Dette firmaet kan jeg ikke anbefale på noen måte dessverre. Jeg har handlet her 2 ganger og nå er det slutt.

Første gang jeg brukte dette firmaet skulle jeg ha noen klare blinklys til min bil. Forhåndsbetalte (eneste betalingsmåte) og ventet. Sendte flere mailer, men disse ble aldri besvart tiltross for at de oppfordrer folk til å bruke mail! Etter et par måneder så ringte jeg de og da fikk jeg til svar at "de lå på tollen, osv".

Blinklysene kom til slutt og kvaltiten på produktet var upåklagelig. Bra passform og alt jeg trengte fulgte med (ink. orangsje bl.pære).

Nå idag venter jeg på nok en bestilling fra StreetDesign. Denne gangen har jeg bestilt ett alarmsystem til min bil og tiden haler ut i det lengste. Alarmsystemet ble bestilt 25.08.06. Ca. 10 dager etterpå blir jeg oppringt av en fyr i StreetDesign som lurer på om jeg skal betale for bestillingen (jeg hadde glemt og betale forkuddet, som er eneste betalingsmåte). Da sier jeg at "og søren det hadde jeg helt glemt". Han svarer meg da at dette er veldig dumt fordi de har bestilt varene allerede og vil helst ikke sitte med ting på lager som ikke blir solgt (det skjønner jeg godt). Jeg sier da at jeg skal umiddelbart betale inn beløpet via nettbank og beklager forseelsen. Jeg spør da tilslutt "så varene er bestilt og greier?" får til svar (nå litt mindre høy i hatten) at "joda, enten så er det på vei fra Tyskland eller så eller ligger det klart for avhenting" (på tollen/whatever).

Etter ca en måned sendte jeg en mail med kvittering, etter ett par uker til sendte jeg en mail med et teknisk spørmål og nå for et par dager siden (20.10.06) sendte jeg en mail og spurte om når jeg kan forvente å få produktet. Har ikke fått svar på noe som helst! Jeg venter fremdeles... Hadde håpet at jeg skulle få montert alarmsystemet før snøen kommer, men jeg tror jeg kan gi opp det først som sist.

Simco.no

------------------

Karakter: :D :D :D :D

Hos dette firmaet bestilte jeg Koni dempere til min bilen og her er det bare posetive ting og fortelle :D Det tok riktig nok en ukes tid før bestilling min fikk noen respons, men jeg fikk en mail fra en kar i firmaet som fortalte meg at hab hadde vært utenland. Han beklaget dette på det sterkeste. Demperene var ikke inne på lager, men de skulle komme om ca 1 uke. Helt ok for meg. Etter ca en uke blir jeg oppringt av den samme personen som mailet meg. Han kunne nå fortelle meg at demperene var klare for levering og han takket meg for handelen. Sånn skal det være. Kanskje ikke verdens raskeste firma, men så lenge jeg får beskjed om hva som skjer så er det helt ok.

Bilradiospesialisten.no

---------------------------------

Karakter: :D :D :D

Her har jeg opp igjennom tidene bestilt en del stasj og har aldri opplevd noen spesielle problemmer. Ca en ukes leveringstid.

Powerzone.no

-------------------------

Karakter: :( :( :(

Her bestilte jeg senkefjærer til bilen min. Det tok vel ca 3 måneder før jeg endelig fikk dem. Prøvde aldri og maile eller ringe dem så jeg skal ikke uttale meg noe videre om kundeservice'n her. Jeg hadde ikke noe hastverk med fjærene ettersom jeg ikke hadde råd til dempere på en stund, men fjærene kom til slutt.

Røhne og Selmer (Ford) Sandvika

----------------------------------------------------

Karakter: :D :D :D

Her har jeg handlet mye deler til de Fordene jeg har hatt. har også hatt et par verksted besøk og EU-kontroll her.

De har stort sett hatt alt jeg trenger av deler på lager og det de ikke har hatt på lager har de skaffet iløpet av ett par dager. Meneskene som jeg har møtt her har alltid vært veldig hyggelige og behjelplige. De har utført noen reparasjoner for meg og det har alltid gått smertefritt og noen ganger har prisen på reparasjonene blitt mindre enn forventet.

Sist gang jeg var inne med bilen foretok jeg en forstillingskontroll. Nå viser det seg at rattet ikke står helt rett når jeg kjører rett frem så til uka skal jeg prøve og reklamere på dette. Får se om den gode service fortsetter da.

Dette var det jeg hadde for nå. Mulig jeg kommer på flere erfaringer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCB.no

------------------------

Karakter: :D :D :D :D

Her har jeg handlet litt greier til Volvoen, og de bruker en uke omtrent på å få pakken opp til Tromsø, så jeg er veldig fornøyd med dem. De holder det de lover. Har også serviceinnstilte ansatte, ettersom jeg ringte for å høre om noen blinklysglass, så istedenfor at jeg skulle gå veien om nettbutikken for å bestille, så la de inn ordren min over telefon. Meget bra!

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider