Kjetilr Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 og bilen fungerer greit?? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by villejan Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate. Folka på verkstedet fortalte det at det var fordi eieren bruker et frittstående luftfilter....??? Noen som kan opplyse meg? Hva ligger en luftmengde måler på? (pris) Eg betalte rundt 3500,- Fikke opplyst det samme, kjører orginal filter nå. Men har lyst å bytte igjen, ble litt mer lydfra turboen da. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by Frank S. fikk fikset dumpventilen nå. Var han ene på Autopower som forklarte totalt feil om hvordan vi skulle koble til ventilen. NÅ dumper den som bare det Hvordan går bil da? Fungerer alt fint? Alle sier jo at en MÅ har resirkuleringsventil på 1,8T motoren! Eg har lyst på åpen også, må jo ha pysssj lyd i en turbo bil..... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by Passat_RS Hvordan går bil da? Fungerer alt fint? Alle sier jo at en MÅ har resirkuleringsventil på 1,8T motoren! Eg har lyst på åpen også, må jo ha pysssj lyd i en turbo bil..... Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by boXer Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: ) OK, ja de er jo ikke billigge de! Det er vel det samme om de ter orginal kat. eller race kat.? Eller tåler race kat. det? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by boXer Det skjer ikke noen umiddelbar feil. Det tar tid. Noen måneder, noen år, det går sansynligvis hardt utover levetiden til katalysatoren(e). (Og de koster jo noen tusen :rolleyes: ) Hvis du kjører med cat på en turbobil så fortjener du vell at den går til hælvete.... eller? Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by candyman Hvis du kjører med cat på en turbobil så fortjener du vell at den går til hælvete.... eller? kjøre med eller uten cat på turbobil spiller det noen rolle, hvsi catene er noenlunde bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by coupe quattro kjøre med eller uten cat på turbobil spiller det noen rolle, hvsi catene er noenlunde bra? På en Eu-kontroll vil en merke forskjell på Co om du har cat eller ikke på en turbo bil? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Cat gir mottrykk i eksosanlegget.. Det vil vi ikke ha på turbo motor.. Bort me`n :D Noen sier at mange motorer går igjennom kravene uten cat, men jeg tviler sterkt.. Men det er jo ikke SÅ mye jobb å bytte tilbake når en skal vise den da.. Eller finne et annet verksted med snille mennesker :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Dvs. at problemene kan skyldes at det er brukt for masse olje på filteret? Og at det ikke har noe med frittstående luftfilter i komb. med wastegate i friluft? Bilen jeg skal kjøpe meg har det vært litt problemer med luftmengde måleren.... JEg mener etter alt jeg har lest her inne at dette kan være fordi at man ikke bruker resirk. wastegate. Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by villejan Dvs. at problemene kan skyldes at det er brukt for masse olje på filteret? Og at det ikke har noe med frittstående luftfilter i komb. med wastegate i friluft? Sansynligvis, olja kommer på innsiden av filteret og havner på glødetråden i massemåleren. Så brenner det seg fast gjerne og da blir det heeelt feil målinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 som kan skade luft-mengde måleren? Hvordan er det å montere turbo trykk måler når man bruker en resirk. wastegate? Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by villejan som kan skade luft-mengde måleren? Hvordan er det å montere turbo trykk måler når man bruker en resirk. wastegate? Det er ikke wastegate'n som er resirkluret. Den styrer turbotrykket og sitter på eksossiden. Resirkulerende dump-ventil derimot... Har ikke noe å si, blir akkurat det samme med trykkmåleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Å kjøre med cat på turbo bil er som sagt helt latterlig, taper myyye effekt på det. Og det er jo ikke noe stress å sette på org anlegget på EU. Også blir det jo mye kulere lyd med strake rør da:cool: Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet August 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Bilen funker helt fint den. ble veldig fornøyd med lyden. Kommer racing katalysatorpå den i løpet av vinteren sam supersprint midtpotte. Det står superspirint bakpotte på den nå, men det kommer ingen lyd av den, vill den midtre potta gjøre mye forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.