_Sjakalen Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Var hos en som har skrudd volvo i alle år og spurte om det du sier, og han sa: Hva er vitsen? Motoren klarer ikke mer enn 225-230HK før du må bytte dyre deler, og da er det ikke vits i å kjøpe noe større turbo... Han som eier denna bilen var forøvrig enig, han ville ha det originalt, til en viss grad.. så det er vel penga som styrer og rår, som alt anna.. Takker for alle svar! Er det no mulighet for å få montert noe som sender olja rett til turboen med en gang? istede for det som er originalt på en b230et, sånn at smøringa skjer i det øyeblikket motoren starter? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hvis du vet om steder hvor dem har Garrett Gt28rs med T3 flens så rop ut :) kjøpte garret gt3071R med t3 flens av ben are her på forumet.. ellers kan du jo kjøpe sjæl fra usa.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Få på en med vannkjøling, det var vel ikke standard på 230et? Ville sett etter en 15g eller 16t, mye bedre enn t03 og passe store. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 86 740tic med garrett turbo her hvertfall vannkjøling... _sjakalen: Erre så vanskelig da?? om han ikke skal ha 350hk men kun kjøre orginal B230ET er det vel strengttalt ikke nødvendig å kjøpe en helt NY turbo, kjøp for f... en brukt 13c 940 turbo el no og sjekk for slark værre er det vel ikke. 13c får du for ca 1500-2000.- EDIT: eller 16t for den del... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 86 740tic med garrett turbo her hvertfall vannkjøling... _sjakalen: Erre så vanskelig da?? om han ikke skal ha 350hk men kun kjøre orginal B230ET er det vel strengttalt ikke nødvendig å kjøpe en helt NY turbo, kjøp for f... en brukt 13c 940 turbo el no og sjekk for slark værre er det vel ikke. 13c får du for ca 1500-2000.- EDIT: eller 16t for den del... JEG ser poenget ditt, og er 100% HELT enig... men når eier av bilen IKKE er enig med meg, og dere for den saks skyld, så lar jeg han bestemme.. veit at det er mye penger å spare på å kjøpe brukt/eller en annen ubrukt turbo,men vil han, så får han..=) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Egil Andre Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 da eg ville ha gjort er å stikke innom http://www.jma.no og sjekket ut hos dei! kjøpte nett ny turbo hos dei! t3/t4 hybrid turbo 4200,- Det er folk som har peiling og som bare bale med turbo bygging og herjing! Siter Audi a4 1,8TQ volvo 850 T5-R volvo 240 turbo fk Mazda RX-7 Volvo 240 turbo et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.