Ray Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hva skal til for å sette en GTD motor i min 1.8 Bensiner ? Hva må bygges om og hva kan brukes fra gamle motor/ledningsnett/framstilling/bensinpumper/Eksos? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hva skal til for å sette en GTD motor i min 1.8 Bensiner ? Hva må bygges om og hva kan brukes fra gamle motor/ledningsnett/framstilling/bensinpumper/Eksos? Ville i allefall ikke brukt bensinpumpa:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Motor, ledningsnett og dieselpumpe®. Muligens eksosen. Sånn grovt sett ihvertfall. Bremser er vel likt som på 1.8 Monopoint. Men ikke kjøp deg GTD-motor når du først skal bygge om, gå heller for en TDi-motor. Litt bedre potensiale i disse motorene. Finn deg en komplett vrak/delebil, så har du alle nødvendige deler. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Motor, ledningsnett og dieselpumpe®. Muligens eksosen. Sånn grovt sett ihvertfall. Bremser er vel likt som på 1.8 Monopoint. Men ikke kjøp deg GTD-motor når du først skal bygge om, gå heller for en TDi-motor. Litt bedre potensiale i disse motorene. Finn deg en komplett vrak/delebil, så har du alle nødvendige deler. er like mye pontensiale i en TDK motor. får like mye ut av den. og ikke minst mye billigere Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Etter min beskjedne kunnskap så mener jeg nå at en TDi er bedre enn en TDK/GTD-motor. Om det stemmer, får noen andre avgjøre. En TDi kan chippes, noe en TDK ikke kan. Var noe av dette jeg baserte svaret mitt på. Dessuten så har jeg hørt om mer motormessig tull angående TDK, enn det en TDi har. Golf 3 ble levert med TDi-motorer som har 90 og 110 hk, kontra TDK som har kun 75 i forhold. Man kan jo lett få ut 100-110 "cirkahester" i en TDK kun med å justere turbotrykk og dieseltilførsel, men det har du jo originalt i en TDi, og med chip, annen turbo osv så har du straks betraktelig mye mer enn det. Golf 3 1,9 TDi 90 + 31 = 121hk 210 + 70 = 280nm med chip ifra Norsk Bildelesenter. Golf 3 1,9 TDii 110 + 27 = 137hk 235 + 70 = 305nm med chip ifra Norks Bildelesenter. Annen turbo, eksos, filter etc så har du straks enda mer hk, og ikke minst en relativt rå lyd. Skulle jeg selv bygd om, så ville jeg helt klart gått for en TDi-motor. Kan likeså godt slenge et par ekstra lapper i det når man først skal bygge om, og få det bedre/mer ordentlig. Skal ikke være noe bedreviter (for fullt mulig jeg tar feil), men sånn jeg ser det så har en TDi mer potensiale for videre trimming, nettopp for at den har mer hk originalt, og for at den har den fordelen at den kan chippes. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Rettelse, de aller fleste 90 hk TDI som ble levert i Golf 3 hadde 202 nm og ikke 210 som du skriver her. Det ble levert en versjon med 210 også men den var meget sjelden :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Bagatell. Copy/paste fra Norsk Bildelesenter, så du får sende inn en klage til de:) Men poenget i innlegget var vel like klart uansett. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ray Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hvordan er passform på tdi/tdk motoren ?? passe de på samme motorfester og kan samme girkasse brukas ?? Siter -97 VW Passat TDI x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P x-94 Opel Astra sportive stv Solgt x-85 Volvo 740TIC Solgt x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Motorfester vil jeg tro er akkurat det samme. Foruten om at dieselbiler har litt stivere motorfester enn bensinbiler, grunnet mer motorvibrasjoner. Blir nok litt feil utveksling med en bensinkasse på en dieselbil vil jeg tro. Er nok best med kasse fra diesel også. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.