Gå til innhold

KLUNK i forstillinga - 95 Golf

Ranger emnet


NoTriX

Anbefalte innlegg

Når jeg drar rattet til endeposisjon sier det KLUNK i forstillinga og så drar bilen som et h$€£@$£ til sida. Gjelder begge sider. Bilen har også begynt å spore ganske mye, må tviholde i rattet på sporete vei. Har bytta fjærbein og fjærbeinslager samt endeledd uten at dette har hjulpet.

 

Noen som vet hva dette skyldes? Tenker at jeg må bytte foringer i bærebru (samme som bærekuler??) men er lite hypp på å bytte foringer for mange tusen uten å vite hva som egentlig er slitt.. noen ideer?

2000 Peugeot 406 Break HDI

Kjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er endeleddene på drivakselen? Evt. så har jeg også vært borti to ganger at hjulet er løst.

 

Det at bilen sporer kan komme av mye, blant annet slitte dekk.

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan slitte drivknuter høres ut så jeg er rimelig sikker på at det ikke er det. Problemet har vart i et par år og er blitt gradvis værre. Samme problem med forskjellige hjul/dekk også. Har nå bestilt nye bærekuler, så får begynne med å bytte de..

2000 Peugeot 406 Break HDI

Kjør hardt, kjør stil -kjør dieselbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan slitte drivknuter høres ut så jeg er rimelig sikker på at det ikke er det. Problemet har vart i et par år og er blitt gradvis værre. Samme problem med forskjellige hjul/dekk også. Har nå bestilt nye bærekuler, så får begynne med å bytte de..

 

Hvorfor ikke kontrolere bærekulene før du kjøper nye/bytter de?

Sjekk bakre bæreamsforingene dine(hender nok at de har en tildens til å glippe), endeledd(slakk sideveis), bærekule (burde klunke), dekkslitasje (se om dekket er jamnt slitt), lufttrykk (ca32pund hviss du ikke har Lavprofil da), hjulmutterne(om de er riktig tiltrukket)!

Lykke til me feilsøkingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår