haggis1304 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hei igjen. Fikk litt hjelp av en volvo mann i dag, så nå er boostcontrolleren og turbotrykkmåleren på plass. Jeg har en 98mod b230fk. Har selvfølgelig justert opp trykket litt (o.8), det ble jo en helt annen bil med en gang. gleder meg vilt til ecomax chippen kommer. Men er det farlig for motoren å kjøre på o.8 uten chip?. Vil jo ikke drepe den nye bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 vel, den vil nok gå ganske tynt og kanskje generere tenningsbank og da evt rase motoren. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haggis1304 Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er det hvis jeg kjører hardt eller? Hva er maks trykk uten chip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 det er ved max pådrag Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Heisann! Er ikke fali å kjøre på 0.8 i trykk uten chip, har selv gjort dette på min siden mai uten problemer, det eneste du bør passe på er att ikke trykke nærmer seg 1 bar... da kan det bli tenningsbank med rast motor som følge... men 0.8 uten chip funker nais:) sliter med en ustabil wg, men skal bytte turbo i vinter LELL, så tar det ikke tungt, bare å gi litt mindre gass! Men... du har ingenting å bekymre deg for mener jeg da! Siter Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:) x - Volvo 240 GL x - Volvo 240 DL, ble TIC x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing) x - Volvo 740 GLE automat (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 En tusenlapp for trimchip er jo billig forsikring mot motorras.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tss.. kjørt på 1.0bar uten noe problem.. men går jo så sykt mye bedre med chip! en av motorene mine jeg har solgt går på 0,9bar enda.. går så fint atte ;) men! anbefaler chip!.. Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hvorfor risikere å få tenningsbank og evt motorras når man får en chip til bilen sin innen noen dager? Selv lada bilen min opp mot 1 bar EN gang uten chip og med en ustabil og orginal WG-klokke, etter det, bestilte j meg chip og WG-klokke av turboperformance og kjørte pent med bilen til til dette var montert... Du kan kjøre på 0,8 uten chip, men ville heller ha brukt 1000-1500,- på en chip i stedet... Da vet du at du er sikker i forhold til slik det er nå... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg