Gå til innhold

Infotråd - Politiet mtp. villmannskjøring og forfølgelse

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvordan er loven på å ta en som kjører villmann i Norge ?

Har politiet lov til å kræsje biler for å få stoppet det ?

Blir det satt ut veisperringer og spikermatter her i landet ?

Hvor lenge vil de fortsette bilforfølgelsen før de annser det som uforsvarlig ?

Og blir det ofte brukt helikopter i slike saker ?

 

Tenker da på lover og regler, ikke deres mening om hvordan dere hadde handlet "hvis ditt og datt" :)

 

Takker på forhånd for alle svar som bidrar til å øke min kunnskap :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke akkuaratt usa fakter på politi biljakter, de følger etter så lenge de føler det er forsvarlig, altså,så lenge det ikke er fare for deres eller uskyldige liv,skal helst ikke utsette bilføreren for fare heller (kommer an på hvor grovt han kjører)

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veisperringer blir brukt!!!

Den gangen jeg mistet lappen, hadde luringene sperret av E39 på et typisk "flaskehals" sted... Dermed ble jeg stoppet.

Samme situasjon var det 5 biler med blå saftblandere på taket som fulgte etter meg. Stod at de holdt 140km/t i politirapporten, men iflg. en konstabel måtte de ha holdt minst 180 for å klare å følge etter meg i min fart..

Så litt texas er det her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter er nok lite brukt, da politiet i Norge kun disponerer ett helikopter...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopteret ble brukt 2 ganger etter min bil, første gangen var det under reperasjon så kameraet og lysene fungerte ikke og de måtte avbryte. Andre gangen følgte de etter bilen etter at den hadde stukket fra politiet og fikk medelt hvor bilen min sto slik at den ble funnet.

Tyvene stakk da fra politiet igjen i en annen S4 som dem hadde stjålet.

 

Vedder 1000kr på at det er samme folkene som har stjålet den jonus-s4 som forsvant fra fredrikstad i helga... 420hk, skulle likt å se politiet følge etter den.. blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velogmerke så var det Guardsystems (trackguard) som først sa ifra til politiet hvor bilen min var slik at de fikk satt igang biljakt/helikopterjakt

 

4 ganger har dem satt politiet på saken og alle gangene har de kjørt fra dem, men må jo være irriterende for biltyvene at politiet har dukket opp hver gang de har stått rolig... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veisperringer, spikermatter og helikopter blir brukt!

 

Har selv sett veisperringer på e18 når politiet jakta på en porche. da sperret de veien sånn at det ble trafikkork! de stoppet også bilene som var på vei opp på e18 slik at biltyven ikke kunne kjøre av e18 og på igjen for der var det blokkert!

 

Spikermatte ble brukt når politiet jaktet på en bil og som kjørte inn på snarøya. da la politiet ut spikermatte ved det lyskrysset før tunellen på tilkbakeveien for dere som er kjent, og BÅDE bilen som ble jaktet på og en politibil raste igjennom matta og pungterte på alle hjula. Bilen som ble jaktet på fortsatte på felga bortover, over e18 g igjennom den tunellen som kommer når man tar av til ring

er det vel. (den hvor det kommer to tuneller rett etterhverandre på vei mot f.eks holmenkollen eller ullevold) bilen kom ikke lengre enn til mellom de to tunellene da den tok av veien for å kjøre opp i en annen tunell og ikke klarte svingn og kræsjet i veggen. før han stakk av til fots men ble tatt seinere!

 

Politihelikopteret blir også brukt, men det er ikke fult så ofte fordi det har mange andre oppdrag som det må utføre også! Men det ble brukt når en som stakk av på motorsykkel ved drøbak (eller område der) og kjørte drøbakstunellen mot asker, rundt i asker før den kræsja ved liertoppen og han ble hardt skadd! Her hadde politiet hatt over 120 i 50 sona for å følge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår