Tsbusa Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Okei, men dette hørest greit ut... Får vel bare kjøre 'pent' til en skaffer seg stereke kasse. (Tviler på at det blir så mye fin kjøring men..) Hva skjer hvis det smeller? Mister ett gir? eller hele kassa låser seg? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Måtte bare kaste meg med i diskusjonen her. Har selv en 740 med fk motor i. Og der sitter det en M47 kasse. Har kjørt med den i flere år nå. Og den drar vogn på 1500 kg. Jeg bruker selvfølgelig motoren noen ganger, og det funker veldig bra. Må bare tilføye at jeg har liggende en M90+ ny komplett clutch hvis den 47 kassa skulle ta kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Okei, men dette hørest greit ut... Får vel bare kjøre 'pent' til en skaffer seg stereke kasse. (Tviler på at det blir så mye fin kjøring men..) Hva skjer hvis det smeller? Mister ett gir? eller hele kassa låser seg? De kassene jeg har knekt slutter å virke i alle gir ,bortsett fra 4. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 trodde M47 hadde en forsterket versjon til turbo motorene? Eller var det M46 som hadde en forsterket til turbomotorene? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan tilføye hvorfor jeg egentlig vil ha M47 på'n.. Fordi jeg liker utvekslinga bedre.. Ligger ikke like høyt på turtall.. Bedre til langkjøring:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan tilføye hvorfor jeg egentlig vil ha M47 på'n.. Fordi jeg liker utvekslinga bedre.. Ligger ikke like høyt på turtall.. Bedre til langkjøring:) Da må du bytte utvekslinga i bakakselen da. M46 har 0,79 på 5. og M47 har 0,82 på 5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 trodde M47 hadde en forsterket versjon til turbo motorene?Eller var det M46 som hadde en forsterket til turbomotorene? M46 har enn verson som heter M46P den er forsterket. å selve kassen er alugrå :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalle Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Jeg hadde m47 i min volvo740gle. Den fikk utrolig mye bank og tålte overaskende mye! Klarte aldri å ta knekken på den før jeg solgte bilen! Men har hørt at kassen ikke er god på større motorer da den ikke tåler momentet. Men ved "rett" behandling kan den sikkert holde :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 et snadder triks til dere med m47, lage shortshift:D blir akkurat som en nye kasse, men i lengden vil den nok vli litt stri å gire med,men da må du bare ta i litt mer når du skal gire(syknringene lker ikke å ikke få jobbe;) det hele er gjort på ca en time med avslappende jobbing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg