skaabu Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Har vært prat på før at jeg skulle importere en Senator, på mindre lovlig måte... Har nå (heldigvis) gått bort fra den tanken:) Men jeg har ikke gitt opp håpet på den bilen enda:P Det jeg lurer på er, om hvis jeg frakter bilen fra tyskland til charlottenberg, tar ut motoren der, lesser motoren inni kassebil(som jeg kjører), og slenger senatoren på hengeren, om jeg må kun betale importavgift på vekta på bilen, og vrakpant osv? Evt om jeg burde svippe over motoren først, så dem ikke tar meg sammen med motoren elns :s MEN, etter at alt av avgifter på evt vekt er betalt(og bilen lovlig kan registreres i norge?!?!?), kan jeg da sette inn motoren igjen, vise bilen, og registrere den?(uten å betale avgift for motorvolum og hk) Dvs, jeg betaler kun 14k i importavgifter(vekt) istedenfor 60k(vekt,motorvolum, hk)... takker for alle svar, om folk vet noe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Er denne metoden lovlig da?? Optimist. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 du vil uansett få på totalvekta på bilen med motor!... samma om du fjerner alt mulig egentlig.. er vekta den er registrert med som gjelder.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Er ikke lov det som du beskriver i det hele tatt - men hvorfor gjøre så mye arbeid for ikke noe? Avgiftene beregnes fra bilens papirer (vognkort), ikke om det er et renplukket karosseri eller komplett bil. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Spar deg opp penger og gjør det skikkelig når det først skal gjøres Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Vil ikke tru at du får skilter på bilen før avgiftene er betalt Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Skal du reggistrer bilen i norge eller ha den som delebil?? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Den skal registreres... Det som er tanken: 90 modell Vekt: 1600kg Motorvolum:3000ccm Effekt: 204HK Regn ut selv om dere lurer :) Bare mente jeg har hørt om man importerer en bil uten motor betaler man kun for vekta på bilen(i vognkort) og at man (la oss si en norsk motor) skal sette inn motoren i norge, om man da må betale 50000 i avgifter for å få den på veien, eller om man slipper disse? Skal ringe biltilsynet å høre nå... Så skal vi se hvordan det blir :) Håper det går, for da kanskje det går:) Evt takk for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Altså.. Hadde det vært sånn som du drømmer om her, hadde vel ca hele rødskilt-gjengen i Norge vært under ditt intelligensnivå. Noe jeg ikke tror de er :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Du betaler vel for motoren som skal være i bilen originalt, om du skal registrere den. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er som Mr2 sier her. Ikke bry biltilsynet med å ringe de :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er som Mr2 sier her. Ikke bry biltilsynet med å ringe de :) Ringte jeg :P Hadde litt dautid, dvs jeg ringte toll og avgiftsdirektoratet... Dem sa det koster avgifter på den motoren man setter inn etter at bilen er i norge... dvs sette inn en 2.0i eller 1.8i, og godkjenne, og bygge om til 3.0i etterpå :P Men skjønner det med rødskiltfolka :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Men jeg tar ikke helt den med å ta inn en senator? hadde du ikke en senator fra før som skulle bli så fin, og stilig osv? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Greia er veldig enkel. Når du kjører over grensa må du betale MVA på kjøpssummen. Om motoren sitter i bilen eller ikke driter tollvesenet i. Engangsavgiften (som du prøver å snike deg unna) betales i det du ønsker å få skilter på bilen, og selvsagt... ingen registrerer en bil uten motor! Som noen sier tidligere her. Du betaler avgifter for den informasjonen som står i vognkortet på bilen. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaabu Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Men jeg tar ikke helt den med å ta inn en senator? hadde du ikke en senator fra før som skulle bli så fin, og stilig osv? Stemmer det :( Men har ikke kunnskapen til å få det til :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg