Gå til innhold

Trimming av B20

Ranger emnet


Volvonikko

Anbefalte innlegg

Vet det er en i sverige som har hentet ut ca 260 suge hester av b20.

Kommer ikke på hvor jeg fant infoen,men som sagt over her det blir veldig dyrt og hente ut så mange sughester.

Kompressor/turbo?

Jeg har B30 med turbo.motorogmtg015.jpg

 

Hvis du er nysjerig på B20 trim så sjekk ut denne siden

[email=http://savarturbo.se/]http://savarturbo.se/[/email]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, b20 uten blåsehjelp har benka 262.5HK som 8ventilert!

lindqvist_b20topp.jpg

Lindqvist_Motorrum.jpg

Lindqvist_Bromspapper.jpg

 

Som det står i bremse papira her så er det en 2.5liter som varver 7k rpm

og har MAX effekt 262.5hester estimert i motoren, 230,3HK på hjula!

 

en slik motor koster ca begge balla... men du verden så sjukt gromt!

 

 

skal selv bygge 200hk+ B20motor, har lenge vurdert kompressormating..

men blir vel til at jeg selv finner et greit utgangspunkt.. for også starte delesamling! ting trenger ikke koste så mye om man finner brukte bra deler!(N/A bygg)

 

 

 

gromme Na motorer er neppe noe lett å kjøre raskt med på bane, for oss uerfarne.. kontra en soildbygga turbo motor mtp effektkurve og mellomregister! men faen.. lyden.. det handler om lyd!

 

Har også vurdert B230 bygg.. men det blir liksom ikke helt riktig i mitt tilfelle..

 

 

Edit: det finnes også et par forskjellige 16v topper, er usikker hva disse har prestert.. søk litt rundt på racemann 16v topp så finner du/dere sikkert noe intressangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en 230hk B20 motor? hva er gjort med den? :)

Nei, jeg har hatt en som ble bremset hos Affen til 173hk, men kameraten min den gangen hadde en med 210hk, men det var da ikke med de værste delene fra KG. Dette var i 1989!

Men spør du KG eller Timo (Sverige) som kanskje er de som har fått mest ut av og bygget mest Volvo B20 så mener begge at taket er rund 230hk på B20 som sugemotor!

 

Men jeg i dag har jeg selv en B230 som sitter i en Volvo 142 som ligger rundt der (håper på noe mere)!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=132076

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår