ronnyaa Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Heisann. Har nå fått ett periodisk problem med min Vectra B, 2.0DI etter en underspyling av bilen i helgen. Turboen ladder bare av og til, når jeg kjører på jobb om morgenen kan den lade, men når jeg kjører hjem er det null turbotrykk, og bilen går usannsynlig dårlig. Ut fra det jeg kan se er alle slanger inntakt, og det er ingen "psst" lyder som sier at turboen slipper ut trykket. Slangen / røret fra turbo til motor er kald, så det kommer ingen luft inn der. Er det noen som har vært borti dette før ? Har noen tips til hva jeg kan se etter selv før jeg svir av mye penger på opel forhandleren her i byen ? R Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 he he... Akkurat samme problem en kammerat hadde på sin vectra. der skifta og prøvde dem det meste. Var en føler/bryter ang turboen som måtte skiftes. Kosta ca 2K for delen. Skal høre med han hvilke del det var. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyaa Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Gjør det, å post hva det var. Så kanskje jeg slipper å bruke hele lønnen på verkstedet :) Må bare si dette er "#"%/"#&%¤#"!¤# irriterende ! Uten turbo er det ikke noe effekt, ikke at bilen er noen racer uansett, men nå er det håpløst.... Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optima Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hei Har ikke samme feilen, men likevel irriterende. Over 3000omdr ved fullt gasspådrag så drar den veldig ujevnt. Har tenkt på luftmengdemåleren.... Noen som har forslag, event. har vært borti før? Optima Siter 2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance 1997 Vectra B stv 2,0 DI http://www.opelregisteret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyaa Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan se ut som at det ikke er ett turbo problem. Er vel heller en eller annen kabel som har med drivstoffstyringen å gjøre som har fått litt vann på seg. I dag funker bilen helt som vanlig, men har vært litt av/på de andre dagene Siter Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg