Nicson Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hei. Noen som har noen anelse om hvor mye standard clutch på A4 1.8T holder? Dro på bilen litt hardt fra 1 til 2 gir og det hørtes som om clutchen "ga seg". Fikk plutselig høye omdreininger men ikke noe respons og etterpå luktet det svidd clutch. Bilen fungerte fint etterpå... Det er veldig sjeldent at jeg faktisk kjører motoren hardt, leser på forumet at folk kjører denne bilen hardt og ikke har noen problemer? Jeg har montert Stage3 fra Ts som sikkert belaster motoren mer. Bør jeg bytte clucth? N. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Så fremt motoren er orginal (innmat, turbo, dyser etc), så holder nok clutchen fint. Men om den derimot har gått en del kilometer, så vil den naturlig nok begynne å slure etterhvert, spesielt ved belastning. Vil nok tippe at clutchen din rett og slett begynner å bli utslitt som de blir etter en tid.. Bare og investere i ny det :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Vis du kjører bilen litt normalt og så lar den stå litt, tipper jeg det ordner seg! Så fremst ikke clutchen er utslitt da! Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Min clutch luker også svidd etter jeg har stått i 10 min å krypkjørt.. lukter no jævlig.. men lukta går vekk etter litt utlufting av kabin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 som sagt ovenfor så lenge motor og annet er orginalt så skal orginal clutch holde opptil 200 HP++ men kan bare være slitt eller et utløser lager som er dårlig, standard slitasje Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 tja... skiftet clutch på -02 audi 1.8tq.... gådd i underkant av 140 000 ved rimelig normal kjøring og org.motor... har kjørt en del -01 også, ved tunge pådrag/last lukter det svidd clutch nesten av alle... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 har vært borti mange 1.8 t som er gått over 150' men har fortsatt grei clutch,kommer helt an på hvordan bilen er blitt kjørt,mye sluring(bykjøring o.l) Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg