jejeje Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Jeg byttet forgasseren på bilen min for en liten stund siden. Satt bare inn en som var litt mindre brukt. Etter jeg gjorde dette mistet jeg alle gamle problemer, men fikk et nytt! Har to spm som jeg lurte på om noen med jetta/golf peiling kunne hjulpet meg med. 1. Når den er kald og jeg starter den går den veldig dårlig de første min av kjøreturen. Bilen går veldig nykkete og kjennes ut som om den ikke går på alle plugger. Etter bare noen minutters kjøring er problemet borte. Hva kan dette komme av? 2. Idag da jeg kjørte til skolen(først motorvei, så lyskryss ol.) begynte bilen plutselig å gå på VELDIG lavt turtall når jeg sto i kø, rundt 500rpm. En gang stoppet bilen og etter det begynte jeg å holde gassen inne på tomgang. Da jeg kjørte hjemover 4 timer etter var den helt lik helt til jeg kom til motorveien da den gikk normalt og når jeg kom hjem var turtallet normalt igjen. Noen som vet hvorfor? Takker og bukker for svar på fohånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 funker choke? om den går dass når den er kald, kan det tyde på at det er choke'n som er dårlig hva slags modell er det snakk om? og hva slags motor? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jejeje Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er snakk om en 86 jetta 1,8 Om choken fungerer er jeg ikek sikker på. Hvordan finenr jeg ut om den ikke virker isåfall? Men vanligvis går den greit på tomgang med en gang jeg starter den, men den rykker og napper idet jeg begynner å kjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Dette problemet hadde jeg på min 86 Jetta 1.6 også. Og det jævlige var at problemene oppsto etter at jeg hadde overhalt forgasseren... Fant aldri ut hva det var, til det var feilen for tilfeldig. Derfor hadde det vært artig å høre hva som viser seg å være feilen. Forgasseren har flere elektriske tilkoblinger og masse vakuumslanger, så her er feilkildene mange. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Samme problem på min 1.8 jetta. Fikk høre det var automat choken.. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hvis bilen er kald, så skal choken kjøre opp turtallet på tomgang.. gjør den ikke dette, så er kan det være lurt og sjekke automatchoken på den! evt prøve å bytte forgasser Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jejeje Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Ok. Turtallet er litt høyere enn vanlig idet jeg starter bilen når den er kald, rundt 1500, og vanligvis ligger den på rundt 1000 når den er varm. Kan det være automatchoken da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Bj Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Bytt vokstermostaten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 merkelig, som med de fleste bilene som har problemer uten videre hehe.. men ja, jeg syns det hørtes ut som om det var automachoken.. er ikke denne motoren egentlig innsprut, men med ''gasser'' altså mono-jetronic innsprut om ikke jeg tar feil? om det er så, ville jeg gått over vakumslanger, se etter sprekker osv. så ville jeg sjekket at alle elektriske ledninger er ok, sjekket jordledninger osv.. dette ville jeg gjort uansett type motor, spesielt forgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg