Gå til innhold

Klarer ikke bestemme meg for hvilken sub

Ranger emnet


ssagat

Anbefalte innlegg

Er jo en grunn til at guttaboys som spiller virkelig høyt ikke vet hva ordet terminal er for noe :D

 

Alt som kobles med hurtigkoblinger, bolter, sikringer osv ses på som tap, men vi som fortsatt jobber hardt med å spille lavest sånn som meg bryr seg ikke om det ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 310
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bedøm selv, magnet, støpt chassis og til og med terminaler har de hatt råd til å koste på.

qt-seriesgul.jpg

 

SÅ da er alt stashet man slenger på rundt subben som avgjør nå da? ;)

Neida, men har hørt veldig mye skryt av billigseriene til DD. Og DD er kjent for å være solide saker som tåler årevis med juling. Og må også si at DD er ganske heftig priset her til lands og ellers i Europa også.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ da er alt stashet man slenger på rundt subben som avgjør nå da? ;)

Neida, men har hørt veldig mye skryt av billigseriene til DD. Og DD er kjent for å være solide saker som tåler årevis med juling. Og må også si at DD er ganske heftig priset her til lands og ellers i Europa også.

Jepp, det var det vi egentlig ville frem til da.. men så bærer det av sted til offtopic land. Så igjen, DD er bra greier men 2 lapper for denne er litt vel stivt etter min mening. Stasj som slenger rundt subben, slik som magneter og slik "tull" er vel litt viktig det å, ellers tror jeg de fleste hadde kuttet det ut, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er stivt vet jeg ikke, har ikke sammenlignet den med andre til 2000,-

kan ikke si ting er dyrt før enn har hørt det. (nå vet jo ikke jeg om du har hørt de da)

mange ting som koster mye penger men ikke er dyrt. dyrt og mye penger er to forskjellige ting:)

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var det vi egentlig ville frem til da.. men så bærer det av sted til offtopic land. Så igjen, DD er bra greier men 2 lapper for denne er litt vel stivt etter min mening. Stasj som slenger rundt subben, slik som magneter og slik "tull" er vel litt viktig det å, ellers tror jeg de fleste hadde kuttet det ut, hehe. :)

 

Vet ikke om 2lapper for denne er mye eller ikke.. Ikke noen erfaring med det :)

Tenkte på kromma magneter, terminaler og gummidingser på magnetene ;) Fint å ha om man skal montere subben invertert eller slikt sikkert, men hjelper pent lite med lyden..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en grunn til at guttaboys som spiller virkelig høyt ikke vet hva ordet terminal er for noe :D

 

Alt som kobles med hurtigkoblinger, bolter, sikringer osv ses på som tap, men vi som fortsatt jobber hardt med å spille lavest sånn som meg bryr seg ikke om det ;)

hvilke biler er det du refererer til ?????

team/navn

klasse®

:boxing

er det så mange flere enn dd gutta som ikke bruker terminaler ???

:offtopic men nå måtte jeg bare.......

og ang skikkelige db-subbere, så har de fleste terminaler.

( f.eks: ATOMIC. RE. SOUNDSTREAM.CACTUS SOUND. KICKER. OSV ):assman :assman :assman

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke biler er det du refererer til ?????

team/navn

klasse®

:boxing

er det så mange flere enn dd gutta som ikke bruker terminaler ???

:offtopic men nå måtte jeg bare.......

og ang skikkelige db-subbere, så har de fleste terminaler.

( f.eks: ATOMIC. RE. SOUNDSTREAM.CACTUS SOUND. KICKER. OSV ):assman :assman :assman

hehe, siktet f.eks til Team Pioneer USA som bruker SPL subbene der, (som forøvrig IKKE har terminaler, har IKKE sikringer (som førte til at bilen brant opp etter kortslutning).. Og han har jo bare spillt høyest i verden ;)

 

Ellers har mange subber terminaler og spiller høyt, var mest ment som en spøk, men du tok ikke den ;) f.eks Boxter 10" subbene til 1000kr stk som spiller 155-156dB (2 stk) har jo også terminaler. Alle de nye subbene jeg har bestillt har terminaler. 5000SPL subben min leveres uten terminal, men med feite kabler rett ut av subben.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, siktet f.eks til Team Pioneer USA som bruker SPL subbene der, (som forøvrig IKKE har terminaler, har IKKE sikringer (som førte til at bilen brant opp etter kortslutning).. Og han har jo bare spillt høyest i verden ;)

 

Ellers har mange subber terminaler og spiller høyt, var mest ment som en spøk, men du tok ikke den ;) f.eks Boxter 10" subbene til 1000kr stk som spiller 155-156dB (2 stk) har jo også terminaler. Alle de nye subbene jeg har bestillt har terminaler. 5000SPL subben min leveres uten terminal, men med feite kabler rett ut av subben.

hallo... de har ikke spillt høyest i verden... men de har wr... team loud har spillt høyere sertifisert...

og hvor mange er det som spiller virkelig høyt med pioneer...???????

sett veldig mange som spiller mindre høyt med pioneer.................

hvor mange wr har pioneer, kontra f.eks atomic, dd, og re.....?

der fikk jeg dratt diskusjonen inn på flere klasser enn xtreme... :blunk:

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om 2lapper for denne er mye eller ikke.. Ikke noen erfaring med det :)

Tenkte på kromma magneter, terminaler og gummidingser på magnetene ;) Fint å ha om man skal montere subben invertert eller slikt sikkert, men hjelper pent lite med lyden..

:respect for dd, men jeg syns den prisen var stiv. iallefall når enn sammenligner den subben mot andre i samme prisklasse. på bilder......

men det viktigste er at kjøperen er fornøyd med subwooferen han har kjøpt...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo... de har ikke spillt høyest i verden... men de har wr... team loud har spillt høyere sertifisert...

Street A : Digital Designs og Kicker

Street B: Atomic

Street C: Cactus Sounds

Street Max 1-2: Ukjent

Street Max 3-4: Atomic

Super Street 1-2NW: Digital Designs og Solid Audio

Super Street 1-2: Atomic og Rockford

Super Street 3-4: Kicker og RE

Super Street 5+: Memphis og RE

Extreme 1: SPL Dynamics og Digital Designs

Extreme 2: SPL Dynamics og Digital Designs

Extreme 3-4: JBL og Fi

Extreme 5+: Pioneer (og jo de spiller høyest i verden, 179,2dB, sjekk termpro.com og verdensrekorder)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er stivt vet jeg ikke, har ikke sammenlignet den med andre til 2000,-

kan ikke si ting er dyrt før enn har hørt det. (nå vet jo ikke jeg om du har hørt de da)

mange ting som koster mye penger men ikke er dyrt. dyrt og mye penger er to forskjellige ting:)

Bare en måte å finne ut det på.. skal se om vi bestiller opp en og putter den i en av bilene våre for å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett veldig mange som spiller mindre høyt med pioneer.................

Det har noe med at de ikke har noen elementer som passer i mindre klasser, og dette er synd.

Det er også synd at de ikke bygger amper som passer f.eks mindre klasser. Men sånn er det bare, og det er jo en utfordring det..

 

Klart at alle som vil spille høyt kan sjekke hvilket merke som spiller høyest i hvilken bil, kjøpe det og så er man godt i gang, men er det noe spennende da? Tenk hvis alle bilene som stillte var RE eller Memphis eller Atomic, lite spennende spør du meg...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår