Excursion Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Har en mb 200e 1993 modell... Der rattlåsen har låst seg helt så jeg får ikke vridd om rattlåsen eller vridd om tenninga.... Har prøvd med låsespray men det hjalp ikke i det hele tatt da... Er det noen her som har noen råd....... Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Pleier å funke å trille bilen litt framover samtidig som du vrir litt på rattet og vrir om nøkkelen. -Magnus- Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Det funket ikke da sitter fortsatt dønn fast da........... Men takk alikevell da Flere som har noen råd! Mvh Excursion Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Skjer ofte på mercedes. du må sannsyneligvis bytte tenningslås. Det du gjør er å kjøpe ny tenningslås og låner et sett som verksteder har (hvis du skal gjøre det selv) med noen pinner som du stapper inn i hullene rundt tenningslåsen for å demontere den. Husker ikke om låsen må på hakk 1 for at det skal gå, men mener den ikke må det. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian86 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Spray f.eks wd40 burde/må man ADLRI ha i tenningslåsen! da gjør man bare vondt være, bruk fett, kansje du klarer og presse i nok, så kansje du får dyttet pinnene inni låsen langt nok til siden, så da kan du prøve! vis du får til det, sett nøkkelen i første hakk, da kan du ta 2 stål trå bitter og dytter inni der! Vis du ikke får til dette! må du begynne å demontere/ta ut speedometere, og dekselet under! Så løsner du klemma som sitter rundt rattlåsen, som går inn i ratt stammen.. så ser du en liten tapp som stikker ut, den tappen banker/borer du ut! så skal det gå ann å dra ut hele rattlåsen... Lykke til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hammer. Funker ikke det, hent en større hammer. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har kutten den av rett ved der den stange fra rattstammen går inn men den sitter fortsatt dønn fast da....... Er en slik knapp skru du kan dytte inn men der har jo låst seg da å den hindrer meg i å får av resten av rattlåsen da......... Noen som har noen råd på hvordan jeg kan ødellege den knappen da! Har prøvd å borre men det gikk ikke da....... Mvh Excursion Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Hadde det samme problemet på min c-klasse 94 mod. Måtte borre opp tenningslåsen for så og få ut bolten som går til ratt låsen. Men husk at tenningslåsen og deler i rattlåsen er herdet stål og da fungerer det ikke med vanlig bor. Måtte kjøpe ny ratt lås med tennings stykke 1500,- på autostern og lås sylinder med uorginal nøkkel ca 450,-. Får du ikke nøkkelen til første hakk så du kan dra ut lås sylinderen er det ingen nåde. Da må du ødelegge hele ratt låsen og lås sylinder. Hvis ikke få Bertel O Steen til å gjøre det. Mvh. Morgan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Har kutten den av rett ved der den stange fra rattstammen går inn men den sitter fortsatt dønn fast da.......Er en slik knapp skru du kan dytte inn men der har jo låst seg da å den hindrer meg i å får av resten av rattlåsen da......... Noen som har noen råd på hvordan jeg kan ødellege den knappen da! Har prøvd å borre men det gikk ikke da....... Mvh Excursion visegrip tang.. så vri rundt Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Nå har jeg endelig fått inn den splitter nye tenningslåsen min å rattlåsen da da.... Fikk start på den istad da......... Men nå sier elektronikken bare daaaaaa.... Når jeg vrir om tenninga da..... Er det batteriet mitt som det er noe gærent med da, fordi at nå så går ikke klokken rundt engang da å den går jo alltid 24/7 da.....! Mvh Excursion Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Er nok batteriet ditt. Sett det på lading å prøv om noen timer igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Tok starthjelp på bilen min istad å lot den stå i 10min på tomgang men når jeg slo av motoren også prøvde igjen så var det slik at den ikke fikk noe strøm igjen da............... Hm............! Mvh Excursion Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 veldig vanlig med problemer med tenniingslåsen i gamle mb, hadde ikke noe med rattlåsen å gjøre når jeg fikk dette problemet selv, du må bytte tenningslåsen. men lirker du lenge så får du vridd den om. Ikke putt nøkkelen helt i bånn, ta den 1mm ut og lirk litt. Kjørte lenge med slitt lås :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hvis batteriet ditt er gammelt og dårlig holder det nok ikke med 10min på tomgang.En bil bruker jo også endel strøm selvom den står på tomgang. Er jo ikke sikkert batteriet tar i mot lading. Har du forresten sjekket om dynamoen lader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Uff.. må bare si det, har hatt samme problem selv, men en eldre bil eg hadde en 86 mod 190 rattlås er noe drit om det "låser seg" :) men en ting til.. VÆR så snill og slutt og skriv Da Da Da Da bak hver eneste setning, blir helt forvirret! DADA.. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.