maxmarius Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 hei.. jeg lurer på om noen har noen tips til meg? probleme er att jeg får tennings bank fra 5000-6500 på 3 gear, på 1 å 2 gear merker jeg ingen ting.. bynner først på 3 gear.. ladder 1 bar på bynnelse av 3 gear. men når den har nådd turtals sperra så har jeg 1,2,, jeg vet att vist jeg hadde skrudd ned ladde trykke so hadde probleme vært borte.. men det ladde trykket der er det aller minste jeg klarer å ladde.. på grunn av att wasgate og turbo er bygd for å ladde høye trykk.. spesifikasjoner på motor er.. fk blokk, 530 top med vx kamm, ny trim flow preppa t3, stoor intercooler, justerbar bensintryks reg, og komplett 740 tic et insprutning, jeg kjører på 4,2 bar bensintrykk utn vakum, og jeg va og justerte co igår.. justerte til motoren gjikk jevnt på tomgang å fungerer fint ingen fjusk.. men co2n havna på varm motor på 13,7.. å det er gjo ett høyt tall.. men bilen bruker lite bensin.. så jeg sjønner ingen ting. så sjekka jeg tenning på bilen.. å den vandrer mellom 22-24 grader.. men det er gjo jerner som styrer.. men jeg tenkte vist jeg monterte justerbar tenning fra en eldre motor, da kunne jeg justere ned tenningen litt, da ville gjo tennings banken gå vekk..? men jeg har ikkje lyst til det.. bilen går ganske godt sånn den er nå.. men det va gjo att jeg får den banken da.. Er det noe jeg har glemt og justere eller bytte ut?? noe jeg kan gjør? kan det eventuelt att bensin pompa ikke leverer nåkk på turtall? liker så godt sånn bilen er nå.. men det er vell ikkje sunt at tennings banken er der.. kunne så klart kjøpt meg datasprut,, men jeg har ikkje lyst til det..;) tar gjerne imot tips erfaringer om dette? takker og bukker for tips:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 ingen so har tips??:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Orker ikke lese teksten din, prøv å del inn i avsnitt så det er mulig å lese :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 hehe.. jah skal gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er ikke besintrykksreg. som tuller da ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er ikke besintrykksreg. som tuller da ? vetje helt.. den er gjo ny.. men det jeg har mistenkt er att bensinpompa som ikkje klarer å levere nåkk når den kommer på turtall? trur om det? det er gjo en standard 740 tic pompe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mopedgutten Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 tenningsbank kommer av at når bensinen blir utsatt for mye trykk altså øker ladetrykk osv så vil man få tenningsbank pga bensinen detonerer seg selv pga for høy comp prøv med 104 oktan og se!hvis ikke burde tenningen ligge og vandre mellom 12-14 grader på tomgang og 30 grader på 4000 Siter opel manta b 75mod volvo b20 motor! nilsen racing:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Åssen bensin kjører du på? Og B230ET sprutet er bare dritt. Der er det tenningsbank hele tiden. VX kammen bidrar også til at ladetrykket ditt kommer seint. Prøv en A kam istede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 22-24°????? det er jo myyye... hadde samme problemet på min, bare der gikk ikke tenninga lavere.. men var tenningsmodulen min som var fuck't!! Bare ett tips. i tilfelle rottefelle det skulle være noe slikt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Åssen bensin kjører du på?Og B230ET sprutet er bare dritt. Der er det tenningsbank hele tiden. VX kammen bidrar også til at ladetrykket ditt kommer seint. Prøv en A kam istede jg bruker 98 blyfri..jeg har 1kg i trøkk på 2300 omdreininger.. drar ganske gord opp yil 4500 å så drar den til skikeli, og da øker trykke til 1,2.. snakket med gik turboservice idag.. å han anbefalte å kjøpe en tillegs sprut montere på 2 dyser til.. og så kjøpe breibands lamda.. men display inni bilen.. sånn att jeg kunne følge med blandingen.. skulle få alt for 8000-- tillegsprute å breibands lamda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmarius Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 22-24°????? det er jo myyye... hadde samme problemet på min, bare der gikk ikke tenninga lavere.. men var tenningsmodulen min som var fuck't!! Bare ett tips. i tilfelle rottefelle det skulle være noe slikt! ja tenninga er so høy.. men det er ikkje rå å stille tenning på den.. det er fast tenning.. jernen so bestemmer den.. men jeg kan montere justerbar tenning fra en gammlere vilvi.. da får jeg justert ned tenninga.. har testet.. men vist jeg da stiller tenninga ned.. so går gjo hk ned..;( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.