Gå til innhold

børne/sladde med vinterdekk?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

tjena!

har noen gamle 13-toms vinterdekk her, som jeg gjerne sku lagt igjen i asfalten. greia er det at det er piggdekk. men har nappa ut de piggene som "stakk ut". er flere pigger, men de når ikke overflaten av dekket.

kan det funke?

har også to forskjellige sommerdekk, et 155-70-13 og et 185-70-30.

kan jeg kjøre med det bak, uten at det ødelegger noe. har ikke sperre bak.

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at det ikke skulle funke. Piggene forsvinner nok fort skal du se :)

forskjellig dimensjon på samme aksel ville jeg ikke satsa på, 155/70-13 og 185/70-13 har ikke samme rulleomkrets. Det er forresten ikke lov å blande dimensjoner slik da det er noe som heter at man skal ha dekk med tilnærmet like egenskaper på samme aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da har jeg to fine par med klare vinterdekk da:D

har forresten et par med fine sommerdekk, men det ene "fiser" når jeg fyller på luft. kan dette holde lange tia? noen enkle tips for å tette dette?

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:D angående det fisende sommerdekket dit, så kan du jo prøve sånn boks med luft og en masse som tetter små hull. Fåes vel på de fleste bensinstasjoner.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt, ikke dumt:p

er jeg heldig har kanskje muttern det liggende i bilen=)

hvis ikke får jeg fortelle hvor viktig det er å ha om vinteren,så bare låner jeg det litt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider