Gå til innhold

Strekkbolt type rund ombrako..

Ranger emnet

Gjest PinkEagle

Anbefalte innlegg

det finnes en kopp til f.eks. skralla som er laga for å ta runde bolter/mutter, jeg har en slik og den funker meget bra, men de er litt dyre betalt 460,- for min.

hør med etter en slik på plasser som selger verktøy,

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har en metode som fungerer veldig bra. det du gjør, er at du finner en tolvkant som er tilsvarende hakket størret, som du akkurat for banket inn. vær NØYE så du treffer rett., å bank alt du kan med den satsen inn. dra så bolten ut, og voila.. funker på alt av drivaksler, osv osv. på et topplokk brde det være ypperlig.!

lykke til, send pm om det er noe du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan slipe den av å! med en båndsliper feks,dette har jeg gjort før,måtte slipe av hodet på 3 torx bolter som hodet knakk på.det du må passe på er å skru nedtil/til de andre boltene mens du gjør det så ikke alt spennet står på denne bolten alene,nå du har fått slipt av hodet kan du sansyneligvis skru den ut med fingra:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, gode forslag men vansklig når det er 2-3 cm ned til bolten.

Men fikk det til, jeg sveiset litt i hodet på bolten og slo en torks godt ned i. Da fikk den tak og kom : ) Sto foresten bra til med stemplene og veggene mine : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider