Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hei. Jeg må legge ut prosjektet mitt jeg å da etter mye mas fra folk.. Bilen er en 1971 modell Volvo De Luxe som jeg kjøpte 3 mars 2006. Bilen var så og si original når jeg kjøpte den, bare senket maks og det sto 16" Mim Juventus felger på. Planen var egentlig å kjøre med bilen nesten slik den var, men som alle vet så blir ikke planer slik man først tror, jeg skulle kjøpe meg en bil som jeg kunne øvelse kjøre i å ha når jeg ble 18 år. Blir ikke 18 før september så det er greit å ha go tid ser man:p Slik var bilen da jeg kjøpte den: Her er det en orginal B20 som står i. Her er bagarsjerommet, ikke så strøkent akkurat:p Her er det orginale interiøret, å det vil fortsatt bli det orginale. Så nå har jeg da gjort følgende: Jeg begynte å ribbe bilen helt invendig for å pusse bort det værste av røsten. Som dere ser hadde jeg en del å pusse bort :puke Her er det en Coupe varmer som varmer opp motoren å coupen invendig som går på bensin, den er veldig sjelden, jeg har en taimer inni bilen som du kan stille den slik at den går i 24 timer, å da skal bilen svette ganske godt invendig fatality ,hehe her er hjulbrønnen i bagarsjerommet, det er mye "HEIM MEKK" som er gjort på bilen fra før, så det er en go del som må gjøres om igjen :iconsm Her er det hull igjennom etter at de som hadde den før meg har fjernet kroken, så der var det bare klistret over en metallplate me silikon for å tette hullene, der skal jeg sveise igjen hullene å spakle resten. Her må det spakling til. anger2 Å slik ble det (uten bensin tanken) :p Flere bilder kommer :respect :p grunning. Her er golvet malet med arcanol før det skall legges asfaltplater. her er asfalt platene lagt. Litt ækstra utsryr må man ha:p Her e da ailtså Coupe varmern nedpussa å ganske klar t å lakeres :p Her e der taimern t coupe varmern som står inni biln, d e ein taimer på 24 tim, d e tøft d:D Hehe, her har vi den "NYESTE å STØRSTE" kasett spiller å forsterker:puke haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Motoren under opp maling=) Gaaal må man vårrå når man sniffe litte go maling:p Motor rommet bænsinpompa. Her e manifoldn som e sandblåst å fin:D Buinnpanna. sandblåst å ny mala topp:p d liiike vi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Sandblåst radiator Nylakert Toppdæksle Coupe varmern opplakert Invendi Kappa ut ytter skjærmbuen å satt inn ny, den furrie buen va banka inn fer å få på plass fælgan! :iconsm Kappe opp fra nederst på bakskjærmen å opp t bakennen fer så å bredd ut litt heile veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Vasspompen. Her er Starteren grunnet. Her er mannifolden lakkert med lakk som skall tåle 650 grader, lakkerte bare på innsuget, for jeg skall lakere med ovns lakk på d siste av mannifolden, tåler omtrendt 1200 grader som jeg har hørdt. Her er starteren lakkert. Så har jeg kjøpt meg en R-Sport leppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Takk for det, den skall bli understellsbehandlet i løpet av uka nå når ytterskjærmene er sveiset og spaklet ferdig. Skall kjøpe meg lakk i morgen så det begynner og ta frammskritt:) Er det ikke noen som har utvendige speil som er hele å fine? speilet mitt har gått i stykker invendig i selve speilet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Coilen. Understellsbehandlet for 14 dager siden nå. Her ser du at det er sprøytet tektyl over kanalene, det er sprøytet helt inn til dørstokkene. Her er det brukt tørr-tektyl. Golvet. Her er det satt inn ny skjærmbue på høyre side. Her er det satt inn ny skjærmbue på Venstre side. Fin eller hva?;p Her er "eksosanlegget" til motor/coupe varmeren. Motor rommet. Her er det noen bilder av motoren også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Motor rommet. Her er bakruten tatt ut. Invendig. Under bilen/kanalen. Dørstokken. Nedstøvet bil:) Langs kanalen, nylig understellsbehandlet! Understellsbehandlet. skall gnu på ovnslakk på eksosanlegget da, ikke så fint med eksosanlegget slikt;) Understellet. Ganske nedplukket. Her sandblåste jeg kanten i døra. Sandblåst. Her er Mororrommet sandblåst også, det trenktes så jeg når jeg tok av frontpartiet. Jeg er gla jeg tok av front partiet for å sandblåse under. Sandblåst. Sandblåst takrenne. Grunnet dør. Grunnet takrenne. Grunnet Motorrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 flott prosjekt; har jort likens på en 142 en gang,tips: tilpass org r.sport front leppe,bøy frontstykket i midten(under front spilene)så får du tilpasset spoilern bedre.hiv dæm org skruene å pakninga om det følgte med.jeg poppnaglet spoilern fast etter nøye tilpassing ved sjermene.hadde glasspiberspakkel med litt lite herder så det blei fast med poppnagglene før det herdet. bynte i midten å poppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Okey, jeg har kjøpt meg R-Sport leppe for lenge siden, og det fulgte ikke med noen skruver og pakninger heller, så jeg har fått i meg syrefaste popnagler og skiver for og ha imellom leppa og naglen! men takk for tipset alikevell:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hå digg prosjekt da trur æi ska gjøre nå sånt me corollan min;b elsker når det er mye bilder av ting å tang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg