Viper9 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei Jeg har en forsterker som spiser sikringer, den får 12V strøm og 11V remote... noen som veit om no? er IKKE ekspert så det er godt mulig det ikke er disse opplysningene dere trenger... mvh Robin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Sjekket koblingene på subben? Hvilke subb(er) bruker du? Hvilken amp er det du bruker? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viper9 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 er no lightning audio greier, stod i bilen når jeg kjøpte den, det skjer uten at subbene er koblet til, tror KANSKJE det kan være no remote greier er ikke 11V litt mye for å være remote? trodde de var sinnsykt svake?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 remoten skal vel egentlig være 12volt...volt = benevning av spenning hva de tåler av trekk (strøm) er som regel ikke så mye ampere = benevning for strøm Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 remoten kan godt vere 11v, det er nok ikke problemet ditt, er det kun den ene subben du kjører på den eller har du noe anna koblet til også. jeg hadde samme problemet en gang, det var at jeg overbelastet forsterkeren, hvor stor er sikringen, og hvor mange watt er subben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Remote trekker ikke så mange ampere nei, spenningen i en bil derimot er nok mer eller mindre konstant ;) Ville nok gått over alt av tilkoblingspunkter, jording, strøm og sørget for at det er god kontakt - lakken er pussa vekk i jordingspunktet f.eks. Når alt er bra i strømforsyningsleddet ville jeg gått over høyttalerterminalene for evt. kortslutninger og sørga for at alt sitter godt. Deretter ville jeg skrudd av alt som heter bassboost, stilt gain på minimum, delefiletert på ~60Hz og prøvd meg på en runde med musikk. Går dette bra så ville jeg stilt volumet på spillern på ca 90% av fullt og justert gain til du hører at suben sliter og deretter litt ned. Slik vil du reduserer faren for å sprenge elementet iallefall. Håper det ordner seg :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viper9 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 remoten kan godt vere 11v, det er nok ikke problemet ditt, er det kun den ene subben du kjører på den eller har du noe anna koblet til også.jeg hadde samme problemet en gang, det var at jeg overbelastet forsterkeren, hvor stor er sikringen, og hvor mange watt er subben? kjører 2 subber på den, tror det var en pakke siden alt er rød og samme merke (ja veit det var litt teit grunn hehe) sikringen er på 15A, subbene aner jeg ikke hvor mye er på men tror den skal dra de greit, siden jeg har spelt med akkurat det samme utstyret før, i lang tid........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viper9 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Remote trekker ikke så mange ampere nei, spenningen i en bil derimot er nok mer eller mindre konstant ;) Ville nok gått over alt av tilkoblingspunkter, jording, strøm og sørget for at det er god kontakt - lakken er pussa vekk i jordingspunktet f.eks. Når alt er bra i strømforsyningsleddet ville jeg gått over høyttalerterminalene for evt. kortslutninger og sørga for at alt sitter godt. Deretter ville jeg skrudd av alt som heter bassboost, stilt gain på minimum, delefiletert på ~60Hz og prøvd meg på en runde med musikk. Går dette bra så ville jeg stilt volumet på spillern på ca 90% av fullt og justert gain til du hører at suben sliter og deretter litt ned. Slik vil du reduserer faren for å sprenge elementet iallefall. Håper det ordner seg :) stemmer det var sånn det var ;) får ta meg en ordentlig runde til helga hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg