Stingah Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei Har en misstanke om at turboen på golfen min fusker. Draget er plutselig blitt betydelig dårligere og på 2000-2500 omdreinger kommer det bare ett rykk. Tror dette er turboen som slår inn, men som ikke gjør noe særlig mer om dere skjønner. Er det noe som kan fikses, som jeg kan gjøre selv? Ny turbo koster 8000 fant jeg ut nå, så er lite aktuelt å levere den inn på Møller i allefall. :angry: Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 HeiHar en misstanke om at turboen på golfen min fusker. Draget er plutselig blitt betydelig dårligere og på 2000-2500 omdreinger kommer det bare ett rykk. Tror dette er turboen som slår inn, men som ikke gjør noe særlig mer om dere skjønner. Er det noe som kan fikses, som jeg kan gjøre selv? Ny turbo koster 8000 fant jeg ut nå, så er lite aktuelt å levere den inn på Møller i allefall. :angry: Mvh Er da litt rart den plutselig skulle slutte å funke, er ikkje feil i programmet til bilen da. bruker den masse olje osv eller, en turbo går da så lenge den får eksos til å drive den, men kan skjære seg, men skjelden og ville da lagd masse lyder osv skulle eg tro,, vanligvis er det tetningene som ryker på dem og de begynner å bruke olje,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 luftmengdemålern? fått lest av feilkoder? Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Sjekk feilkoder. På dama sin Octavia 1.9 tdi var LMM gåen noe som gjorde at bilen mistet ladetrykket litt over 2K for så å komme tilbake like før 3K. Jeg regner med at ECU havnet i en slags "limp" modus da den ikke var i stand til å lese av mengde luft under trykk. Jeg renset den med rødsprit og vips ladet bilen som normalt. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Har akkurat byttet LMM.. Ble bedre da, men er fortsatt noe feil. Etter jeg byttet LMM så sluttet bilen å gå i nødmodus, men er fortsatt noe som ikke stemmer. Forresten: ikke rens LMM med rødsprit osv, bruk elektrorens. Rødsprit etterlater seg ting.. Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg