dreamtm Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 hvor skal jeg måle med multimeter a?har ikke så mye peil på elektronikk, som dere kanskje har skjønt:p er ingen løse deler der. men har følgenede symptomer: det klikker/prikker i høytallerne som er kobla til dette filteret når jeg bytter sang eller når den "loader" en ny cd. er ingen lyd. "woofern" blåser seg opp/trekker seg inn ettersom jeg bytter fase. takker for svar:) Høres ut som om du bør ta med deg ampen din til doktorn istedet. Virker som om den ene utgangstransistoren i paringen har tatt repern og sender full likespenning ut til filteret, som kun gjennom spolen sender dette direkte til wooferen. Diskanten er reddet av en kondensator i filteret som tydeligvis virker, ettersom du hører knitring. Prøv å måle over utgangen fra forsterkeren med multimeter, men sett det på DC spenning. Får du utslag så rett på sykehus med den før den spiser opp wooferen helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 kjører frontsettet på spilleren.. Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 enig med dreamtm, selv spillerens forsterker vil oppføre seg på samme måtte og gi samme "symptom" om utgangene blir defekte.... ikke noe galt med delefiltrer utifra det du beskriver. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg