Gå til innhold

Straff? (tatt i 149 km\t i 90 sona)

Ranger emnet


BadBanana

Anbefalte innlegg

Klarte idag å prestere å bli tatt i laser kontroll på E6 nordover fra Sverige like etter Eidet tunnelen. Ble tatt i 149 km\t i 90 sona. Fikk lappen inndratt på stedet. Jeg fikk ingen indikasjoner på hva slags straff jeg ville få, eller hvor lenge jeg må klare meg uten lappen.

 

Det var 3 felts vei med to felt i den retningen jeg kjørte. Var absolutt ingen biler foran meg så langt jeg kunne se. Alt jeg så var to personer som satt med en laser langs veien å så forskrekket etter meg. Men så det desverre litt for sent..

 

Skrev under på at jeg godtok indragelse av lappen etc.

 

Er 18 år, går på skole ennå, og en liten jobb i tillegg.

 

Noen som har noen formening om hva slags straff jeg kommer til å få?

Saab 9-3 -02. Chip, 3" eksos og en harry turbotrykksmåler :D

-Den som sier lykke ikke kan kjøpes for penger, har ikke funnet den rette butkken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanskelig å si, men jeg mista lappen for omtrent samme fart. Jeg fikk min satt ned i retten til 141kmt, de brukte ikke laser så jeg fikk satt den ned. Jeg gikk da 8mn uten og 1mnd lønn i bot.

 

Tror nok straffen kan være veldig individuell. Men du må nok regne med noen dager inn å spikre paller. mener å huske at grensa for betinget fengsel er rundt 141 ellernoe...

 

uansett lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fasit svar på fartsovertredelser i det hele tatt?

Virker som om det kommer helt ann på hvem som er dommer, aktor og trynet på den som er tiltalt.

 

Bare se på denne

 

saken:http://www.dagbladet.no/kontekst/17954.html

 

Har du penger og "sikker" nok bil så slipper en lettvint unna alt.

Det hadde nok han gjort også hadde det ikke vært for att noen reagerte på att han ikke hadde vært dømt tidligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=5429&perpage=15&pagenumber=3

 

"når du har mista lappen kan du ikke øvelseskjøre,

men du kan kjøre moped og gressklipper,

har du fyllekjørt kan ikke kjøre noe motorisert -"objekt"

 

Hva er egentlig riktig?

Skal ringe politiet og spørre til uka, men er nysgjerrig på hva jeg kan og ikke kan.

Saab 9-3 -02. Chip, 3" eksos og en harry turbotrykksmåler :D

-Den som sier lykke ikke kan kjøpes for penger, har ikke funnet den rette butkken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt en gang i 142 i 90 sona, fikk 8 mnd inndragning av førerkortet, og 21 dager betinget fengsel. 2 år prøvetid på dommen.

 

Grensa for betinget eller ubetinget fengsel i 90 sona går ved 142 km/t... Så jeg hadde litt flaks der. Bota kommer ann på om det du har jobb, hvor mye du har i gjeld osv. Husk at dommeren ikke bestemmer hvor lenge du skal miste lappen. Det er det politi kammeret som har saken som bestemmer. Det finnes ikke formildene omstendigheter i en slik sak, med mindre du haddde med deg noen som var i akutt behov for hjelp eller noe som ligner, men det finnes ting som kan virke straffe skjepende.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye :(

 

Orker ikke søke nå, men et eller annet sted på forumet her ligger det link til UP's instruks for håndhevelse av veitrafikkloven (eller noe i den dur).

 

Der står det beskrevet ganske greit hva som er gjeldende praksis, strafferammer, særskilte regler og det hele.

 

Det er en 240 (ca) siders blekke i Acrobat Reader format, absolutt nyttig lesning.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg "møtte veggen" etter en sving i en overgang mellom ei 80 og 60 sone. Politiet "regnet" ut ei fart på 137 i 80 sona, og 106 inn i 60 sona.

 

Skal møte i retten og har fått et straffeforslag på 32 mnd uten lappen(medregnet tilståelses-rabatt) + 45 dager fengsel... (Hurra!!)

 

Bevismateriale:

Avisutklipp: fart minst 200 +personskade

(Ingen legeerklæring på personskade(alkoholsjokk hos passasjer))

Vegmålinger:

* 25m bremsespor(kun ett hjul)

* 105m skrensespor

+ mitt utsagn: "jeg hadde nok litt over 100 i 80'en, men IKKE i 60'en"

 

-Verden er "bare litt" urettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår