Gå til innhold

haster:b230et som fusker (jukser)

Ranger emnet

tjekk

Anbefalte innlegg

HEI! volvo folks ;)

En kompiss av meg driver og bytter til seg en volvo 740 med b230et turbomotor. problemet er som følger:

når bilen står på tomgang hører man littegrann at den står å jukser bittelitt (noenganger værre en andre). men når bilen settes i drive og man begynner å kjøre (mest i førstegir av en eller annen grunn) så fusker den ganske mye. den er også ganske humør syk på effekten.

bilen tror jeg er rimelig orginal, men den har grønne dyser noe jeg tviler på er orginalt.

Kom gjerne med forslag.

ps. fant ingen lambda på denne. skal det ikke være det?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo folk er ute å kjører fra bmw'er til mornings, så du må ha litt tolmodighet:) dysene er nok orginale.. du kan jo se her åssen et strøkent orginalt ET motorrom ser ut..

dscf27940md.jpg

anngående fuskinga, ville jeg bytta hele tenningsanlegget(plugger, ledninger, rotor/fordelerlokk), kjør en tank med dyserens i, og en tank med kondensfjerner, dette kan ofte gjøre underverk på gamle biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min B230FT spytter litt på tomgang den og.... skal prøve med en ny coil, for gnisten kunne godt vært bedre syns jeg, samt bytte av tenningsmodul.

En ting er sikkert; det er veldig ofte tenningsfeil når motoren fusker..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider