tjekk Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 HEI! volvo folks ;) En kompiss av meg driver og bytter til seg en volvo 740 med b230et turbomotor. problemet er som følger: når bilen står på tomgang hører man littegrann at den står å jukser bittelitt (noenganger værre en andre). men når bilen settes i drive og man begynner å kjøre (mest i førstegir av en eller annen grunn) så fusker den ganske mye. den er også ganske humør syk på effekten. bilen tror jeg er rimelig orginal, men den har grønne dyser noe jeg tviler på er orginalt. Kom gjerne med forslag. ps. fant ingen lambda på denne. skal det ikke være det? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 våkne da volvo folks :) Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 volvo folk er ute å kjører fra bmw'er til mornings, så du må ha litt tolmodighet:) dysene er nok orginale.. du kan jo se her åssen et strøkent orginalt ET motorrom ser ut.. anngående fuskinga, ville jeg bytta hele tenningsanlegget(plugger, ledninger, rotor/fordelerlokk), kjør en tank med dyserens i, og en tank med kondensfjerner, dette kan ofte gjøre underverk på gamle biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 kondensfjerner: det er bare tull!!!! Kondensfjerner kapsler bare inn fuktigheta. den blir ikke borte!!!! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 sålenge det løser problemet er det vel likegyldig!? har flere kompiser hvertfall som har hatt problemer kun 1 flaske kondensfjerner har løst..om blen blir bedre, og du finner ut du vil rense hele systemet er det jo bare å gjøre det, men liten vits i å gjøre så mye arbeid om det er tennkablene som er ferdige..eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 230et har ikke lambda-sonde. Kanskje innsugspakninga er gåen? Vanlig problem på 230 motorer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Min B230FT spytter litt på tomgang den og.... skal prøve med en ny coil, for gnisten kunne godt vært bedre syns jeg, samt bytte av tenningsmodul. En ting er sikkert; det er veldig ofte tenningsfeil når motoren fusker.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.