Marius Skrevet Mars 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2002 carbon panser er morro.... Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2002 Hvordan er holdbarheten på disse motorene da?? Er ikke det ett av problemene å få de til å holde tett etter noen km?? Hvor ofte må man bytte "rotor-blader" (ingen anelse om hva det egentlig kalles.) for å opprettholde effekten?? Er vel kanskje ikke så vanskelig med alle de 4 (??) bevegelige delene i denne motoren.. :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Mars 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 Holdbarheten kommer helt an på vedlikeholdet og hvor mye en er villig å koste på bilen! Lekasjer er generelt ikke noe problem på disse bilene i dag. Rotorene skal vanligvis ikke være et svakt punkt, apex-lamellene på rotorene er derimot et utsatt slitepunkt. Motorens verste fiende er faktisk overoppheting! Driver å overhaler motoren min i vinter på grunn av overoppheting.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 Originally posted by Efini Holdbarheten kommer helt an på vedlikeholdet og hvor mye en er villig å koste på bilen! Lekasjer er generelt ikke noe problem på disse bilene i dag. Rotorene skal vanligvis ikke være et svakt punkt, apex-lamellene på rotorene er derimot et utsatt slitepunkt. Motorens verste fiende er faktisk overoppheting! Driver å overhaler motoren min i vinter på grunn av overoppheting.. endelig en rotasjons fan??? great... skal kjøpe meg en til sommer og bygge gjennom vintern! den skal pent få 3mm seals.. åssen bil har du? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Mars 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 Rotasjonsmotor er jo livet da! :) Jeg har en -93modell RX-7 Twin Turbo. Står i garasjen å venter på snøfrie veier, motoren er ferdig overhalt og klar for ny sesong! Hva slags bil skal du skaffe deg da? Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 Originally posted by Efini Rotasjonsmotor er jo livet da! :) Jeg har en -93modell RX-7 Twin Turbo. Står i garasjen å venter på snøfrie veier, motoren er ferdig overhalt og klar for ny sesong! Hva slags bil skal du skaffe deg da? nøyaktig samme som deg! us mod... har du noen bilder?? Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 Tøft! Men de lamellene da, hvor lenge holder de?? Marius: den filmen vi snakket om, men den som ligger bredt over sletta og inn i svingen er jo en Rx-7.. så på den nå... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2002 kult...! jeg har noen videor av en rx7 med HKs 51R KAI.... lader 2kg... 710rwhp.. :o) du kan ikke høre motoren en gang.. kun turboen Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Mars 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 Skal finne noen bilder i morra! Lamellene skal egentlig holde utrolig lenge, men det kommer mye an på kjøringen da. "Vanlig" RX-7 kjøring sliter mye på motoren! Skiftet lamellene på min i vinter, bilen var da gått 90.000km.. Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 Er det vanskelig å bytte selv da?? I forhold til en vanlig motor mener jeg... Noe sier meg at det er ganske greit, eller helt håpløst.. en av to.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 selv den enkleste stemepl motor har minst 40 beveglige deler...mye som kan gå ødelagt.... en wankel har 3 hoved deler som beveger seg... et par rotorer, og en drivaksel... her er noen bilder som du kan bli litt klokere av: her ser du saker....lamellene sitter i 'hjørnene'... apex seals...på godt språket! animasjon 1 animasjon 2 Mere info kan du finne på; :D Howstuffwork.com Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 Det jeg mente også... ser med andre ord relativt enkelt ut :) Det er bra :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mars 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 jess...!!! du må få deg en sån en du og... er morro med wankel.. hehe...kan få bra med backfire... mye høyere eksos gass temp.. mye harry fete smell i potta :o) :cool: Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 Rx-7'n er vel rimelig vanskelig å kjøre da .. er den ikke det?? mener å ha hørt det.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2002 har litt lyst på en wankel i bobla ass :D typ en RB13 ellerno (er det ikke det de heter?) har hørt rykter om en Boble som er ferdig til sommeren med RB13 motor, ca250Hk ellerno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg